• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402092014098
  • خبرنگار : 50136

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد

مصرف سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی

مصرف سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: در آذربایجان غربی نزدیک ۳۲ تا ۳۴ میلیون مترمکعب در پیک مصرف، گاز استفاده می‌شود که در مجموع سالانه به حدود ۷ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

علیرضا شیخی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان انجام شده است، افزود: با این میزان شبکه، گاز حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک، بیش از حدود ۲ هزار واحد صنعتی و ۱۳۷ CNG تامین می‌شود.

شیخی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه‌ها به گاز باید به عنوان یک سرمایه‌ی ملی باشد، گفت: تنها راه ما این است که مصرف گاز را کنترل کنیم لذا در همین راستا شرکت ملی گاز ایران یکسری سرمایه‌گذاری‌هایی در این خصوص انجام داده که از جمله آنها می‌توان به بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و خرید و جایگزینی بخاری‌های هرمتیک اشاره کرد. 

وی با اشاره به لزوم کنترل مصرف گاز برای سپری کردن زمستان با حداقل مشکلات، خاطرنشان کرد: انرژی به قدری در کشور ما ارزان است که در زمان گرمای منزل، پنجره‌ها را باز می‌کنیم.

شیخی افزود: با یک روز تعطیلی ادارات و مدارس، نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصرف گاز استان کاهش می‌یابد که تاثیر قابل توجهی در پایداری شبکه گاز استان در اوج مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، نرخ هر مترمکعب گاز صادراتی به ترکیه را ۲۳ سنت اعلام کرد و ادامه داد: مشترکان ما باید از لحاظ فرهنگی به این ذهنیت برسند که این انرژی که یک سرمایه‌ی ملی است و به ارزانی در اختیارمان قرار گرفته، بدرستی استفاده کنند.

شیخی با بیان اینکه در سایه جمهوری اسلامی، اماکن مذهبی و مدارس از گاز ارزان برخوردارند اما در مصرف گاز رعایت نمی کنند، گفت: این در حالی است که انتظار می رود در اماکن دینی و مدارس، مساله صرفه‌جویی به خوبی تشریح شود تا حدود ۶۰- ۷۰ درصد صرفه‌جویی آنها را در پی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha