• پنجشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402091611445
  • منبع : فضای مجازی

چرا صهیونیست‌ها روی ترور رهبران حماس متمرکز شده‌اند؟

چرا صهیونیست‌ها روی ترور رهبران حماس متمرکز شده‌اند؟

رهبران حماس و به ویژه یحیی السنوار از نظر راهبردی و رویکردی برای صهیونیست‌ها همواره یک تهدید شناخته می‌شوند. زیرا خود سنوار استراتژی اصلی جنگی خود و حماس را مبتنی بر عملیات در عمق سرزمین‌های اشغالی می‌داند و به همین علت است که صهیونیست‌ها بر روی وی تمرکز خاصی انجام داده اند. زیرا اذعان کرده اند در صورت عدم حذف وی باید در آینده منتظر اقدامات جدیدتری از سوی حماس بود.

به گزارش ایسنا، کانال کرامت و بصیرت در ایتا نوشت:

یکی از بحث‌هایی که مقامات صهیونیست به صورت علنی عنوان کرده اند، ترور رهبران حماس است که نتانیاهو نیز به آن اذعان کرد. در این رابطه ذکر نکاتی قابل تامل است:

۱. در کتاب "برخیز و تو اول بکش" که به تاریخ ترورهای اسرائیل اشاره دارد، اصلی در میان صهیونیست‌ها وجود دارد که برگرفته از تلمود است و آن این است که اگر کسی برای کشتن شما آمده، برخیز و اول تو او را بکش. براساس این اصل صهیونیست‌ها معتقدند که قبل از وقوع تهدید باید عامل تهدید را از بین برد. در عملیات طوفان الاقصی این اصل زیر سوال رفت و اکنون صهیونیست‌ها معتقدند که در جهت جلوگیری از اقدامات مشابه عملیات طوفان الاقصی باید رهبران و مجریان این عملیات را ترور کرد که در این میان تمرکز بر روی یحیی السنوار است.

۲. اصل دیگری که صهیونیست‌ها به آن اعتقاد دارند این است که باید بین بدنه و راس در یک سازمان جدایی ایجاد کرد و در این اصل جداکردن راس از بدنه مهمتر است. زیرا در صورت جدایی راس، بدنه به هرسمتی حرکت خواهد کرد و با این اقدام یک نوع بی برنامگی و عدم راهبرد برای آن سازمان یا جنبش ایجاد خواهد شد. این راهبرد را دوسال پیش در رابطه با ترور فرماندهان جهاد اسلامی اجرا کردند.

۳. در رابطه با حماس اکنون یک درهم پیوستگی بین رهبران خارج از فلسطین و داخل فلسطین وجود دارد و به همین دلیل است که صهیونیست‌ها رویکرد خود را بر ترور فرماندهان حماس در داخل و خارج از فلسطین قرار داده اند.

۴. رهبران حماس و به ویژه یحیی السنوار از نظر راهبردی و رویکردی برای صهیونیست‌ها همواره یک تهدید شناخته می‌شوند. زیرا خود سنوار استراتژی اصلی جنگی خود و حماس را مبتنی بر عملیات در عمق سرزمین‌های اشغالی می‌داند و به همین علت است که صهیونیست‌ها بر روی وی تمرکز خاصی انجام داده اند. زیرا اذعان کرده اند در صورت عدم حذف وی باید در آینده منتظر اقدامات جدیدتری از سوی حماس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha