• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402091309429
  • خبرنگار : 50047

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران:

باید بیشتر به امر حکمرانی سرزمینی توجه داشته باشیم

باید بیشتر به امر حکمرانی سرزمینی توجه داشته باشیم

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید بیشتر به امر حکمرانی سرزمینی توجه داشته باشیم، گفت: نمی‌توانیم در مرکز بنشینیم و بدون استفاده از نگاه‌های محلی تصمیم بگیریم بلکه باید از نیروهای محلی استفاده کنیم و این نیازمند شبکه بسیار گسترده‌ای است.

به گزارش ایسنا؛ علی‌اصغر پورعزت در نخستین کنفرانس ملی حکمرانی دانش مبنا؛ حکمرانی سرزمینی که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: به جهت حوادثی که به ویژه اخیرا برای کشور طراحی شده است، باید بیشتر به امر حکمرانی سرزمینی توجه داشته باشیم چرا که حکمرانی سرزمینی مهم است و سرزمین خاستگاه تمدنی ما است.

رییس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران به روند شکل‌گیری این دانشکده اشاره کرد و اظهار کرد: ایده دانشکده حکمرانی طی دو دهه گذشته شکل گرفت و اساتید بزرگی بویژه در دانشگاه عالی دفاع ملی به این امر همت کردند و در دانشگاه تهران نیز به یاری پروردگار و در سایه دقت نظر هیأت رئیسه دانشگاه در سال ۱۴۰۰، دانشکده حکمرانی به مرحله شکل‌گیری رسید.

به گفته رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، دانشکده حکمرانی به نام ایران است؛ برای ایرانی که همواره در حال پدیدار شدن است و باید اهمیت و پاکیزگی و تقدس آن را درک کنیم. در واقع دانشکده حکمرانی متعهد به ایمان مردم و آگاهی و دانش است؛ دانشی که باید در خدمت مردم ایران حال و آینده و همچنین مردم جهان قرار گیرد.

وی افزود: پرورش حکمرانان و پژوهشگران حکمرانی و حل مسائل عمومی کشور از مهمترین مأموریت‌های دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران است.

پورعزت درباره مسیر حرکت دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران تاکید کرد: این دانشکده در عین اینکه باید در خدمت جامعه باشد، این مسیر را از خدمت به دولت و حکومت آغاز می‌کند.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران، ساختار دانشکده حکمرانی را یک ساختار غیربروکراتیک، انعطاف‌پذیر، یادگیرنده، پویا و حساس به واقعیت‌های محیط بیرونی توصیف کرد و گفت: هر چند فعالیت این دانشکده را نیز مانند دیگر دانشکده‌ها، سنتی آغاز کردیم اما در ادامه فعالیت اینطور نمی‌ماند. نمی‌توانیم در مرکز بنشینیم و بدون استفاده از نگاه‌های محلی، درباره استان سیستان و بلوچستان تصمیم بگیریم بلکه باید از نیروهای محلی استفاده کنیم و این نیازمند شبکه بسیار گسترده‌ای است.

رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشکده حکمرانی متعلق به همه کسانی است که متعهد به ایران آینده هستند و با صدق و وفاداری و درست‌کرداری و پشتکار به فراگرد پرورش حکمرانان آینده در اقصی نقاط ایران بپردازند، تاکید کرد: امید است در دانشکده حکمرانی، پژوهشگران و کنشگران نمایش‌پیشه و آواره در بوروکراسی‌های متعهد به قدرت و ثروت تاب نیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha