• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091107794
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در تبریز همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در تبریز همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری با کاشت ۵۰۰۰ اصله به منظور تلطیف فضای اطراف زباله‌گاه مرکزی تبریز خبر داد.

حبیبه هراتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اجرای این طرح زیست محیطی، امروز شنبه، ۱۱ آذرماه در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی با عنوان «به یاد هرشهید درختی بنشانیم» آغاز شد.

وی، سازمان پسماند شهرداری را پیشگام در اجرای طرح‌های زیست محیطی خواند و افزود: مرحله اول طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در محل لندفیل شماره دو و سه سازمان پسماند شهرداری تبریز اجرایی شد.

وی، این اقدام را یکی از هدفگذاری‌های شهرداری تبریز در راستای توسعه فضای سبز عنوان کرد و گفت: توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز یکی از مهمترین رویکردهای مجموعه مدیریت شهری جهت افزایش سرانه‌های فضای سبز و خدمات دهی به شهروندان در این زمینه به شمار می‌رود.

هراتی خاطرنشان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور با مشارکت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان با هدف توسعه اهداف زیست محیطی و کاهش آلایندگی محیط لندفیل‌های دو و سه و تلطیف هوای اطراف منطقه آناخاتون و توسعه طرح جنگل کاری و فضای سبز شهری آغاز شد.

وی، وسعت این انبوه‌کاری را ۵۰ هکتار دانست و ادامه داد: کاشت انواع گونه‌های نهال سنجد و بادام با آبیاری از محل تصفیه شیرابه‌های زباله گاه مرکزی تبریز، رویکرد شهرداری تبریز در این زمینه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اجرای مرحله اول طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال با حضور، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز، نماینده سازمان‌های مردم نهاد، دانش آموزان مدارس و ... برگزار شد.

این مراسم با کاشت نهال توسط پدر شهید حسین اجاقی، شهید مدافع امنیت همراه بود.

به گزارش ایسنا، این طرح در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی انجام یافته و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده که از این تعداد ۵۰۰۰ شهید از شهر تبریز بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha