• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۲:۳۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402090805251
  • خبرنگار : 71430

محاصره کامل اردوگاه جنین پس از یورش گسترده اشغالگران

محاصره کامل اردوگاه جنین پس از یورش گسترده اشغالگران

منابع خبری از یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و درگیری با جوانان این شهر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری که از بامداد امروز(چهارشنبه) آغاز شد، شدیدترین حمله صهیونیست‌ها به این شهر و اردوگاه آوارگان فلسطینی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بوده است.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) هم گزارش داد که تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس با همراهی بولدوزر و ادوات زرهی از چند جهت به شهر یورش برده‌اند و شهر در محاصره اشغالگران قرار گرفته است. تک تیراندازهای این رژیم هم بر پشت بام تعدادی از ساختمان‌های بلند مستقر شده‌اند.

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، جوانان فلسطینی از بدو ورود نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین با آنها درگیر شدند و در برخی مناطق شهر تبادل آتش شدیدی میان دو طرف روی داده است.

منابع بیمارستانی جنین هم اعلام کردند که در همان ساعات اولیه بامداد چندین زخمی به بیمارستان‌های این منطقه رسانده شده‌اند، اما نظامیان رژیم صهیونیستی مراکز درمانی اردوگاه را به محاصره درآورده‌ و از رسیدن آمبولانس‌ها به زخمی‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند.

ارتش اشغالگر اسرائیل همچنین به منازل فلسطینیان یورش برده و تعدادی غیرنظامی را دستگیر کرد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که اشغالگران دست‌کم یک مجروح را از داخل آمبولانسی که وارد بیمارستان  جنین شده بود، ربودند.

نیروهای اشغالگر پس از گسیل کردن ده‌ها خودروی نظامی، از چند جهت اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری را به طور کامل محاصره کردند.

درگیری شدیدی بین رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در هنگام مقابله با متجاوزان رخ داد و اشغالگران از رسیدن کادر آمبولانس به اردوگاه برای ممانعت از مداوای مجروحان جلوگیری کردند. رزمندگان مقاومت در میدان شهید یحیی عیاش در مرکز شهر یک وسیله انفجاری را در خودروهای اشغالگران منفجر کردند که در میان تیراندازی شدید سربازان اشغالگر، ستون‌های دود از محل بلند می‌شد.

نیروهای اشغالگر کارزار دستگیری ده‌ها تن از ساکنان را به راه انداختند و آنها را به ساختمانی در حال ساخت بردند که با توجه به درگیری های جاری، آن را به بازداشتگاه و مرکز تحقیقات تبدیل کرده‌اند.

محمود السعدی مدیر آمبولانس و اورژانس هلال احمر فلسطین در جنین گفت: نیروهای اشغالگر با حضور در جاده‌های منتهی به بیمارستان‌های این منطقه از رسیدن هر بیمار یا مجروح به مراکز درمانی جلوگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پاسگاه‌های اشغالی تمامی خودروهای عازم بیمارستان‌ها را مورد بازرسی قرار دادند و یک مصدوم شدید از داخل آمبولانس دستگیر شد.

وی تصریح کرد: این جوان بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح شد، اما به بیمارستان نرسید و به خودروی نظامی اشغالگران منتقل شد.

محاصره کامل اردوگاه جنین پس از یورش گسترده اشغالگران

بولدوزرهای اشغالگر زیرساخت‌های اردوگاه و جاده‌ها را تخریب کردند تا فلسطینیان را از انجام زندگی روزمره خود بازدارند و خدمات را از بین ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha