• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403040603731
  • خبرنگار : 71592

نماینده فلسطین: کشورهای جهان در جنایات رژیم صهیونیستی سهیم نشوند

نماینده فلسطین: کشورهای جهان در جنایات رژیم صهیونیستی سهیم نشوند

نماینده فلسطین در سازمان ملل از کشورهای جهان خواست در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شریک نشوند و این رژیم را تحریم و مجازات کنند.

به گزارش ایسنا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با موضوع تحولات غزه، پس از ارائه گزارش سه ماهه اول سال میلادی جاری در مورد اجرای قطعنامه شماره ۲۳۳۴ که در سال ۲۰۱۶ تصویب شد و خواهان پایان دادن به فعالیت‌های استعماری رژیم صهیونیستی است، سخنرانی کرد.

ریاض منصور در این سخنرانی گفت وظیفه کشورها این است که به هیچ وجه در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم نشوند.

وی افزود وقتش رسیده که اشغالگری غیرقانونی سرزمین فلسطین که ۷۵ سال است ادامه دارد، پایان یابد و ملت فلسطین از ظلم و ستم بی‌پایان آزاد شوند.

منصور تصریح کرد، عدالت و صلح بهترین ضمانت برای ملت‌ها هستند و از کشورها خواست اقدامات فوری برای ممانعت از نابودی عدالت و صلح در این حمله رژیم صهیونیستی از دست نرود. وقتش رسیده که مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات شکسته شود.

وی تاکید کرد رژیم صهیونیستی با همه تدابیر حمایت از آزادی ملت فلسطین، تحقق صلح و امنیت مشترک برای فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها مقابله می‌کند. کابینه رژیم صهیونیستی علنا اعلام می‌کند که در واکنش به اقدامات مراجع بین‌المللی علیه خود، جنایات جدیدی مرتکب خواهد شد.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد که در حال حاضر یک خانواده فلسطینی وجود ندارد که یکی از اعضای آن توسط اشغالگران اسیر نشده باشد. هزاران فلسطینی ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و بسیاری در زمان بازداشت به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود شمار فلسطینی‌هایی که در ۸ ماه اخیر در زمان حضور در بازداشتگاه‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند چهار برابر بیشتر از تعداد زندانیان فوتی ظرف ۲۰ سال در گوانتانامو است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را علیه مردم غزه شروع کرده و تاکنون نزدیک به ۱۲۴ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی نیز مفقود شده‌اند.

تل‌آویو این جنگ را با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت درباره توقف فوری آن، احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پایان حمله به شهر رفح در جنوب غزه و بهبود وضعیت انسانی غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha