• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402090100880
  • خبرنگار : 50589

رئیس کمیته آموزش فدراسیون آمادگی جسمانی خبر داد

برگزاری همایش دانش‌افزایی مربیان ورزشی در تبریز

برگزاری همایش دانش‌افزایی مربیان ورزشی در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیته آموزش فدراسیون آمادگی جسمانی از برگزاری همایش سه روزه دانش‌افزایی مربیان ورزشی در تبریز برگزار خبر داد.

همایش دانش‌افزایی مربیان ورزشی، در قالب ۱۴ کارگاه تخصصی، یکم لغایت سوم آذر ماه با حضور ۳۰۰ مربی از سراسر کشور به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

رامین امیر ساسان، پژمان معتمدی، محمد کاظم واعظ موسوی، حسین شیروانی، محمد صمدی، وحید سبحانی، الیاس کوثری، حمید اراضی، بهزاد بهزاد نیا، سعید دباغ نیکوخصلت، حمید آقا علی نژاد، شیرین یزدانی و مهتا اسکندرنژاد به عنوان استاد در این همایش دانش‌افزایی حضور پیدا می‌کنند.

پژمان معتمدی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون آمادگی جسمانی در این نشست خبری عنوان کرد: از زمانی که فدراسیون آمادگی جسمانی مستقل از فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کند، اولویت ما علاوه بر تندرستی عموم مردم بر ورزش قهرمانی نیز متمرکز شده است. آمادگی جسمانی یکی از ارکان مهم هر رشته‌ی ورزشی است.

وی افزود: بر اساس آمار ۲۰ درصد ار جمعیت کشور در مرحله پیش دیابت یا به اصطلاح ورزشی (سندرم متابولیک) قرار دارند که عدد بسیاری زیادی است. اگر چه فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از متولیان اصلی تندرستی عموم مردم است اما به تنهایی نمی‌تواند این امر را به صورت کامل محقق کند و سیاست‌های حاکم و خصوصا رسانه‌ها نقش پررنگی در این زمینه دارند.

معتمدی گفت: در حال‌حاضر باشگاه های تخصصی آمادگی جسمانی نداریم اما در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست پیدا خواهیم کرد. مسابقات آمادگی جسمانی در سال جاری به صورت المپیاد برگزار شد و در فایشکال فیتنس تیم ایران برای حضور در مسابقات به نروژ اعزام شده است.

وی ادامه داد: فدراسیون آمادگی جسمانی نوپا است و هنوز خواسته‌هایمان در زمینه‌های مختلف حاصل نشده است؛ در شرایطی کمتر از یک سال است به عنوان فدراسیون فعالیت می‌کنیم دومین فدراسیون برتر کشور هستیم.

لیلا جاویدان، سرپرست هیات آمادگی جسمانی آذربایجان‌شرقی، چهارشنبه یکم آذرماه در نشست خبری بزرگترین همایش دانش‌افزایی مربیان ورزش ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش بروزرسانی اطلاعات مربیان ورزشی آمادگی جسمانی است. اکنون ۱۴۰۰ باشگاه در تمامی رشته‌ها در سطح استان فعالیت می‌کنند که اگر از هر باشگاه یک مربی در این دوره حضور پیدا کند ما اطلاعات مورد استفاده مربیان در آن باشگاه را بروزرسانی کرده‌ایم.

وی افزود: می‌توانیم در این ۱۴ کارگاه مربیان حرفه‌ای بدنسازی را تربیت کنیم. این دوره ۷۵ امتیازی است و شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در این همایش دانش‌افزایی، ۷۵ امتیاز ارتقاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: این همایش سه سال آینده دوباره تکرار خواهد شد اما در طول این سه سال در نظر داریم با برگزاری کارگاه‌های مختلف به صورت فصلی اطلاعات مربیان را بروز کنیم.

جاویدان گفت: مربیان باید برای کمک به تندرستی افراد مراجعه‌کننده به باشگاه‌ها اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند. کارت اعتباری مربیان هر سه سال یک بار تمدید می‌شود و مربیانی که اعتبار کارت‌ آن‌ها منقضی شده ملزم به حضور در این دوره هستند.

سرپرست هیات آمادگی جسمانی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: ۳۰۰ مربی در این دوره شرکت می‌کنند که ۲۹۰ نفر از آن‌ها از سطح آذربایجان‌شرقی هستند و ۱۰ نفر دیگر از سایر نقاط کشور حضور دارند. می‌توانستیم میزبان ۱۰۰۰ نفر باشیم اما به دلیل نقص فنی در سامانه ثبت‌نام این امر محقق نشد.

وی در خصوص بازرسی بر فعالیت باشگاه‌ها گفت: در سه بخش، استانی، شهرستانی و پزشکی-ورزشی باشگاه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند تخلفات را هم به صورت حضوری در اداره کل ورزش‌وجوانان استان و هم از طریق سایت این اداره اعلام کنند تا برخورد لازم انجام شود.

سرپرست هیات آمادگی جسمانی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار شش ماه اول سال ۱۴۰۲ حدوداً ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب هیات آمادگی جسمانی آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha