• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402082820361
  • خبرنگار : 50126

ورود سامانه بارشی قوی از اواخر امروز به ایلام / آماده‌باش مدیریت بحران

ورود سامانه بارشی قوی از اواخر امروز به ایلام / آماده‌باش مدیریت بحران

ایسنا/ایلام رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه بارشی قوی از اواخر امروز یکشنبه ۲۸ آبان خبر داد.

«مجتبی میهن‌پرست» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی قوی از اواخر امروز یکشنبه جَو آسمان استان را ناپایدار می‌کند و بازه زمانی فعالیت این سیستم بارشی قوی تا اواخر روز سه‌شنبه است.

 وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام استان را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: نوع و شدت بارش‌های این سامانه نسبت به سیستم بارشی اخیر قوی‌تر و شدیدتر است و ناپایداری‌های پیش رو همراه با رعدوبرق و رگبار خواهد بود.

 رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: پتانسیل ریزش تگرگ، صاعقه، مه‌گرفتگی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، رگبار، رعدوبرق از پیامدهای جوی این سیستم به شمار می‌رود.

 میهن‌پرست تأکید کرد: شاخص‌های ناپایداری این بارش‌ها موجب آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و خشکه رودها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود و دمای هوای استان در مدت فعالیت سامانه بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و اوج برودت هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود که دمای صبحگاهی هم در این روزها کاهش می‌یابد.

وی با توجه‌ به وزش باد، مه‌گرفتگی و خطر اصابت صاعقه، از دامداران و کوهنوردان خواست از حضور در ارتفاعات خودداری و رانندگان نیز در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

 میهن‌پرست به عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز توصیه کرد باتوجه‌به احتمال خطر طغیان و بروز سیلاب از نزدیک‌شدن به این آبراهه‌ها بپرهیزند.

 «مجید بیگلریان»، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام نیز اظهار کرد: دراین‌رابطه به همه فرمانداران، بخشداری و دهیاری‌های استان نسبت به اتخاذ تصمیم و برنامه‌ریزی‌های متناسب با ورود این سامانه قوی بارشی به استان هشدار داده شده است.

 مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد بحران از ابتدا تا انتهای فعالیت این سامانه بارشی در استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

 بیگلریان خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های هدایت آب توسط شهرداری‌های شهرهای مختلف استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان برای جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی شدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha