• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402082215839
  • خبرنگار : 71234

با تصویب مجلس

برنامه مردمی‌سازی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با استفاده از ظرفیت مساجد اجرا می‌شود

برنامه مردمی‌سازی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با استفاده از ظرفیت مساجد اجرا می‌شود

مجلس در مصوبه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی مجوز داد تا در راستای اجرای اصل هشتم قانون اساسی و استقرار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، برنامه مردمی سازی این فریضه را با استفاده از ظرفیت مساجد و هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۵ ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور بدون دخالت در امور داخلی و اجرایی مساجد، شورایی در استانها به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و عضویت سازمان بسیج مستضعفین، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیریت برادران و خواهران حوزه های علمیه، شهرداری مرکز استان، مراکز رسیدگی به امور مساجد و نهادها و دستگاههای اجرایی مرتبط به امور مساجد در استان‌ها تشکیل می گردد.

تبصره ۱- دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند خدمات عمومی و همگانی خود را در سطح محلات از طریق مساجد به مردم ارائه دهند و در راستای اجرای اصل ۸ قانون اساسی و استقرار فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، برنامه مردمی سازی این فریضه با استفاده از ظرفیت مساجد و هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی نمایند.

تبصره ۲- به منظور خودکفایی در اداره مساجد کشور، شهرداریهای سراسر کشور، بخشداری ها و دهیاری ها موظفند نسبت به اعطای مجوز حداکثر ۵۰۰ مترمربع کاربری فرهنگی، اداری و تجاری بدون دریافت هزینه در زمین های پیرامون متعلق به مساجد با مالکیت یا وقفی اقدام نمایند.

تبصره ۳- خادمین واجد شرایط مساجد به فهرست جامعه هدف موضوع بند(ش) ماده ۲۹ این قانون اضافه می شوند.

تبصره ۴- حمایت های دولت، شهرداریها و دهیاری ها و دستگاههای اجرایی از شورای موضوع این بند در قالب بودجه های سنواتی به عمل می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha