• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402081510696
  • خبرنگار : 71505

معاون استاندار تهران خبر داد

افزایش۴۰۰هکتاری اراضی گلخانه‌ای استان تهران/ایجاد ۳مزرعه پرورش مرغ در دستور کار استانداری تهران

افزایش۴۰۰هکتاری اراضی گلخانه‌ای استان تهران/ایجاد ۳مزرعه پرورش مرغ در دستور کار استانداری تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از افزایش ۴۰۰ هکتاری اراضی گلخانه ای استان تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد علیمهری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند توسعه کشاورزی در سطح استان تهران گفت: اولین و اصلی‌ترین راهبرد در حوزه کشاورزی استان تهران مصرف آب و افزایش بهره‌وری از آن است که به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا هدایت کشاورزی از سنتی به گلخانه‌ای در دستورکار قرار گرفته است و این موضوع بهره‌وری، اشتغال و ارزش‌آفرینی بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: امسال افزایش ۴۰۰ هکتاری اراضی گلخانه ای استان تهران نسبت به سال گذشته را شاهد بوده ایم. در طرح گلخانه‌های تجمیعی با حداقل ۱۰ هکتار زمین کشاورزی، امکان ایجاد شهرک گلخانه‌ای وجود داشته، لذا در تلاشیم مقدمات این کار را فراهم کنیم.

راه اندازی سه مزرعه پرورش مرغ در استان تهران در دستور کار استانداری 

معاون استاندار تهران درباره روند فعالیت در استان تهران در حوزه مواد پروتئینی و تولید گوشت سفید و قرمز نیز اظهار کرد: در زمینه تولید گوشت مرغ حدود ۵ تا ۸ درصد نیاز تهرانی‌ها در استان تولید و مابقی از طریق تولیدات دیگر استان‌ها تأمین می‌شود که در برهه‌های مختلف سال با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم. بر همین اساس راه اندازی سه مزرعه پرورش مرغ در استان تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ظرفیت هر مزرعه تولید یک میلیون قطعه است، لذا اراضی و سرمایه‌گذاران مشخص شده و اعطای مجوزهای لازم در مراحل پایانی است و با راه‌اندازی کامل مزارع خودکفایی استان در تولید مرغ به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

علیمهری تأکید کرد: مزارع پرورش مرغ طی دو تا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که در سال اول ۲۰۰ هزار قطعه و تا اواسط سال آینده به یک میلیون قطعه خواهد رسید همچنین دو واحد دیگر در سال آینده شروع به فعالیت کرده و طی دو یا سه سال آینده به ظرفیت نهایی یعنی تولید سه میلیون قطعه خواهند رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha