• جمعه / ۱۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081208373
  • خبرنگار : 50549

تمایل کشورهای آسیای میانه به استفاده از ظرفیت صنعت چاپ خراسان رضوی

تمایل کشورهای آسیای میانه به استفاده از ظرفیت صنعت چاپ خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی مزیت خوبی در استان داریم. کشورهای آسیای مرکزی و افعانستان با توجه به اشتراکات فرهنگی تمایل جدی دارند از ظرفیت استان به ویژه مشهد در حوزه چاپ استفاده کنند. 

به گزارش ایسنا، یعقوبعلی نظری شامگاه ۱۱ آبان‌ماه، در بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی اظهار کرد: صنعت چاپ علاوه بر تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال، بخش موثری در اقتصاد استان است. همچنین نباید از تاثیر این صنعت در حوزه فرهنگ، بخش علم و فناوری و ارتقابخشی غافل باشیم.

وی افزود: جریان اقتصادی استان بر اساس شاخص‌هایی که مرکز آمار کشور منتشر کننده آن است، رو به پیشرفت است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بدیهی است یکی از  موضوعات جدی در اقتصاد، تامین منابع است و ما به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به تورم و محدودیت‌های موجود، باید راه‌های دیگری جهت تامین منابع غیر از انحصار و تعلق به منابع بانکی پیدا شود و این موضوع در حال تحقق است.

نظری بیان کرد: بنا است تا آخر سال ۱۰ شرکت استان در بورس پذیرفته شود و این موضوع در مرکز تامین منابع مالی استان در حال پیگیری است و مسئولین کشوری نیز به این امر توجه دارند.

وی عنوان کرد: همچنین در موضوع استفاده از اوراق نیز سهم زیادی از ابتدای سال منتقل شده و امید داریم با توجه به همه مشکلات تامین سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه موجود، از روش‌های تامین مالی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: جمع‌بندی ما این است که مسیر در حال اصلاح بوده و ما پیگیر مسائل هستیم تا این زمینه برای فعالین در حوزه چاپ نیز فراهم شود.

نظری بیان کرد: از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی مزیت خوبی در استان داریم. کشورهای آسیای مرکزی و افعانستان با توجه به اشتراکات فرهنگی تمایل جدی دارند از ظرفیت استان به ویژه مشهد در حوزه چاپ استفاده کنند. به گسترش کیفی و کمی صنعت چاپ خراسان رضوی امیدواریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha