• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402080906404
  • خبرنگار : 71451

پیشنهاد اجرای طرح «فرزند معنوی پدران و مادران شهدا» در محلات

پیشنهاد اجرای طرح «فرزند معنوی پدران و مادران شهدا» در محلات

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشنهاد می‌کنم که بسیج محلات با رصد دقیق محله و شناسایی خانواده شهدا، طرح فرزند معنوی پدران و مادران شهدا را اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید «محسن آگاهی» با مادر و برادر این شهید دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل عمران بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید که حتی گمان نکنید که شهدا مرده‌اند؛ شهدا زنده‌اند و بدون شک نظاره‌گر اعمال ما هستند؛ برای همین ما مسئولیت سنگینی در قبال آنان داریم؛ پس باید به درستی راه آن‌ها در دفاع از انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان را ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه با بیان روایتی از پیامبر اکرم اسلام (ص) که شهادت را نهایت بهترین خوبی‌ها دانسته‌اند، گفت: بسیاریاز افراد آرزوی شهادت دارند و در این مسیر گام برمی‌دارند؛ اما هر کسی به این مقام نمی‌رسد و شهدا را خود خداوند گلچین می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه بهترین لحظات عمر من لحظاتی است که به یاد شهدا هستم و با خانواده آنان دیدار می‌کنم، یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم که بسیج محلات با رصد دقیق محله و شناسایی خانواده شهدا، طرح فرزند معنوی پدران و مادران شهدا را اجرا و بسیجیان عزیز با دیدارهای مداوم و هدفمند با خانواده شهدا همانند فرزندان آنان در جهت رفع مشکلات والدین شهدا تلاش کنند و نگذارند که والدین شهدا جای خالی فرزند شهید خود را حس کنند.

به گزارش ایسنا، پاسدار شهید محسن آگاهی در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۴۲ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ یکم فروردین ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید والامقام پس از سال‌ها مفقودالاثری در تاریخ هشتم خرداد ۱۳۸۰ به میهن اسلامی بازگشت و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha