• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402080906365
  • خبرنگار : 50163

همزمان با سراسر کشور محقق شد؛

افتتاح ۳۳ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در ۳۳ مدرسه غیردولتی زنجان

افتتاح ۳۳ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در ۳۳ مدرسه غیردولتی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌پرورش استان زنجان گفت: همزمان با آیین راه‌اندازی و فعال‌سازی همزمان ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدار غیردولتی در سراسر کشور ۳۳ پایگاه نیز در مدارس غیردولتی زنجان افتتاح شد.

علی اسماعیلی امروز (۹ آبان‌ماه) در آیین راه‌اندازی و فعال‌سازی همزمان ۱۳۵۸ پایگاه بسیج دانش‌آموزی در ۱۳۵۸ مدرسه غیردولتی در سراسر کشور، با اشاره به اینکه در مسائل تربیتی مدارس دولتی و غیردولتی تفاوتی باهم ندارند، اظهار کرد: علاوه بر پایگاه بسیجی که امروز در مدرسه شمس افتتاح شد این پایگاه‌ها در ۳۳ مدرسه غیردولتی دیگر استان نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی، ادامه داد: مبدأ آغاز نام‌گذاری هفته بسیج دانش‌آموزی شهادت شهید حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که در یک برهه از زمان خاص یک تصمیم ویژه گرفت که این تصمیم وی تاریخ‌ساز شد.

اسماعیلی با توضیح اینکه کاری که این نوجوان بسیجی کرد به قدری ارزشمند بود که امام راحل بعد از شهادت ایشان فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

وی با یادآوری اینکه شهید فهمیده در آن شرایط با درک درستی که داشت یک انتخاب آگاهانه کرد، متذکر شد: شهید فهمیده با کاری که انجام داد برای همیشه به یک اسطوره برای ملت ایران و به ویژه نسل جوان و نوجوان کشورمان تبدیل شد.

این مسئول با توضیح اینکه مسیر شهادت و دفاع از انقلاب کماکان باز است، ادامه داد: امروز با توجه به شرایط حاکم در جامعه جهانی به ویژه فلسطین و غزه در یک انتخاب دیگر قرار گرفته‌ایم و باید تصمیم بگیریم که در کدام سمت تاریخ قرار گرفته و همراه جلاد یا مظلوم باشیم.

وی با بیان اینکه در سایه جنایات رژیم صهیونیستی آمار جنایت شهدای کودک غزه از ۴۰۰۰ نفر عبور کرده است، یادآور شد: امروز برخی از رسانه‌ها تلاش دارند جای جلاد و شهید را عوض کنند که باید در مقابل این موضوع هوشیار باشیم.

اسماعیلی با توضیح اینکه در اغتشاشات سال گذشته شاهد شهادت شهدایی مانند شهید عجمیان و شهید آرمان علی‌وردی بودیم که آنها نیز مانند شهید فهمیده نام خود را در تاریخ ماندگار کردند، افزود: این شهدای والا مقام در مسیر دفاع از انقلاب و ولی‌فقیه جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی که به دست دانش‌آموزان بابصیرت و آگاه ساخته می‌شود یقیناً ایرانی زیبا و توسعه یافته‌تر خواهد بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری هر زمانی که از نوجوانان صحبت می‌کنند امید به آینده را برای ما ترسیم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در استان زنجان ۲۱ هزار دانش‌آموز در ۱۳۰ مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند که طی این مراسم پایگاه‌های بسیج همزمان در ۳۳ مدرسه استان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha