• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402080100288
  • منبع : فضای مجازی

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

مقامات آمریکایی می‌گویند در صورت گسترش درگیری، آمریکا از اقدامات نظامی دریغ نخواهد کرد؛ موضوعی که برخی کارشناسان آن را لاف در غریبی میدانند و برخی دیگر معتقدند واشنگتن مجبور است از منافع خود و اسرائیل دفاع کند، چرا که اگر این بار هم شکست بخورد، به ناچار باید از منطقه برود!

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم انصاری، تحلیلگر سیاسی در یک رشته توئیت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

این روزها با خواندن رسانه های آمریکایی و یا مصاحبه‌هایی که از سران آمریکا منتشر می‌شود، به راحتی می‌توان ترس از شعله ور شدن جنگ در آسیای غربی را مشاهده کرد. بعضی حتی با بی کفایت خواندن دولت بایدن، عدم توانایی اش در مدیریت شرایط را نکوهش کرده و می‌گویند این بی لیاقت آخرش ما را با ایران درگیر می‌کند!

برایم جالب بود ایران به عنوان کشوری که همواره تهدید به جنگ می‌شد، حالا خودش به یک تهدید جدی برای هژمونی آمریکا بدل شده تا جایی که مخالفان بایدن وی را از هرگونه تصمیم اشتباه در برابر جمهوری اسلامی انذار می‌دهند.

البته دولت بایدن نیز خودش را در قواره ای نمی‌بیند که با ایران سر شاخ شود؛ نه ایران، که حتی در موقعیت فعلی، جنگ با ضعیف ترین دولت ها نیز دردسر بزرگی برای ایالات متحده است و آنها هیچگاه مایل به گشودن جبهه جدیدی نیستند، چون می‌دانند توان اداره اش را نخواهند داشت.

با این وجود مقامات آمریکایی می‌گویند در صورت گسترش درگیری، آمریکا از اقدامات نظامی دریغ نخواهد کرد؛ موضوعی که برخی کارشناسان آن را لاف در غریبی می‌دانند و برخی دیگر معتقدند واشنگتن مجبور است از منافع خود و اسرائیل دفاع کند، چرا که اگر این بار هم شکست بخورد، به ناچار باید از منطقه برود!

شاید برای همین هم هست که وزیر دفاع آمریکا آمادگی نظامی کشورش در غرب آسیا را در سه بخش گسیل ناوها، استقرار سامانه های ضد موشکیِ بیشتری از انواع تاد و پاتریوت، و نیز افزودن بر تعداد ملوانان و تفنگ داران دریایی معرفی کرده است!

این استعداد البته اگر قرار باشد به جنگ با حماس به تنهایی برود و دیگران فقط نظاره گر باشند جواب میدهد، اما اگر جمهوری اسلامی و یارانش در مقاومت تصمیمشان این باشد که دشمن را گوشمالی دهند، نه این حجم از امکانات، که ده برابر آن هم جوابگو نخواهد بود.

 هواپیما و ناو اصولا برای غلبه بر کشورهایی خوب‌اند که از تسلیحات پیشرفته محرومند؛ یعنی با موشک و طیاره میزنند و پشت بندش نیروهای متجاوز خود را به آن کشور فلک زده گسیل می‌کنند! اما اگر مقابل شما کشور و یا محوری بود که قادر به پاسخگویی به موقع است داستان متفاوت می‌شود!

واقعیت این است که آسیای غربی خانه نیروهای مقاومتی است که حالا پیشرفته ترین تسلیحات نیز در اختیار دارد. از هرکجا بخورد همانجا را شخم خواهد زد و این مسئله را قبلا به اثبات رسانده است؛ برای مثال ایران کشوری پهناور در این منطقه است، ولی آمریکا نهایتا در یکی دو ناو و چند پایگاه خلاصه میشوند.

ناوها و پایگاه هایی که حالا به مثابه گوشتی زیر دندان موشک های جمهوری اسلامی هستند، چگونه می‌خواهند از حیثیت و منافع استکباری آمریکا دفاع کنند؟ باور کنید دیگر شانسی برای آمریکا و اسرائیل باقی نمانده است؛ این جنگ به گواه بسیاری کارشناسان شکست محور غربی - عبری را در پی خواهد داشت؛ لیکن از آنجایی که این تقابل به بقای اسرائیل و ماندن آمریکا در خاورمیانه ربط جدی دارد، نهایت تلاش خود را خواهند کرد، اما نهایتا شکست سختی خواهند خورد.
 

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

تنش در غرب آسیا، ترس در آمریکا..!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha