• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402072517870
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۲۴۹ هزار متر لوله گذاری آب در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

اجرای ۲۴۹ هزار متر لوله گذاری آب در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو سال اخیر و عمدتاً سال اخیر بیش از ۱۶۸هزار متر شبکه توزیع و حدود ۸۱هزار متر خط انتقال در مناطق محروم این استان اجرا شده است.

امید صالحی روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ درجمع خبرنگاران افزود: در طول ۲ سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است و در بخشی از پروژه ها که مشخصاً مرتبط با محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی است، مشارکت و همراهی ارزشمند بسیج سازندگی قابل توجه است.

وی اظهارکرد: در حوزه پروژه های محرومیت زدایی در هفته های اخیر شاهد بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای گردوه، بطاری، گندی خوری علیا و سفلی و وسطی و لیراب با اعتبار ۶۸۰۰۰ میلیون ریال بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این پروژه نیز از سلسله افتتاحیه های ما در حوزه جهاد آبرسانی است که با اجرای ۴۴۰۰ متر لوله گذاری آب برای جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر پایدار شد.

صالحی تصریح کرد: تا کنون برای ۹۸ روستا با جمعیت ۲۱۴۰۰ نفر با اعتبار ۱۷۲۳ میلیارد ریال در حوزه جهاد آبرسانی به طور کامل آبرسانی شده و هم اکنون در ۲۵ روستا پروژه آبرسانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجرا است.

وی در خصوص جزئیات عملیات اجرایی انجام شده این پروژه ها، ادامه داد: اجرای ۱۰ مخزن با ظرفیت ۱۲۳۵ متر مکعب، اجرای ۸۱ هزار کیلومتر خط انتقال و اجرای ۱۶۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع بخشی از اقدامات ما در پروژه های جهاد آبرسانی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: البته این تنها کار ما نبوده و در یاسوج حدود ۶۰ کیلومتر بهسازی و توسعه شبکه های آب را عملیاتی کردیم، آب شهر چرام و روستای سرگچ را با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان با توسعه دو کیلومتر خطوط آب برای جمعیت ۳۰۰۰ نفری با تلاش همکاران، پایدار کردیم، همچنین در این شهر برای تصفیه خانه فاضلاب در چند ماهه اخیر ۴۰۰ میلیارد ریال تزریق اعتبار شد تا با سرعت بهتری ابنیه و تاسیسات تصفیه خانه تکمیل شود، در دیشموک ۳۲۰۰ متر از شبکه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان اصلاح شد، در تنگ سرخ نیز اصلاح شبکه آب روستا با اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای جمعیت ۱۱۰۰ نفری این منطقه نهایی شد.

به گزارش ایسنا، صالحی بیان کرد: این پروژه ها بخشی از خدمات آب و فاضلاب در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد است، در کنار آن توجه به سلامت آب و پایش مستمر آن برای اطمینان از آب شرب مصرفی مردم اولویت مهم برای ما بوده که از طریق رهگیری استعلامات مراکز بهداشت به این مهم می رسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha