• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402072416903
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان:

آنتی بیوتیک‌ها بر روی بیماری‌های ویروسی اثر ندارند

آنتی بیوتیک‌ها بر روی بیماری‌های ویروسی اثر ندارند

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: به‌طور کلی مصرف آنتی بیوتیک‌ها بر روی بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی اثر ندارند و حتی می‌تواند باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل ویروسی شود.

سید حامد روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما، بیماری‌های ویروسی که شایع‌ترین آن آنفلوآنزا است در جامعه شیوع پیدا می‌کند. یکی از مکان‌هایی که باعث سرایت و انتقال بیشتر این ویروس می‌شود مدارس خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون مراجعه بیماران با علائم آنفلوآنزا افزایش پیدا کرده است، افزود: مهم‌ترین کاری که افراد مبتلا و مخصوصاً دانش آموزان باید انجام دهند قرنطینه در منزل خواهد بود تا زنجیره انتقال قطع شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان استفاده از ماسک و مصرف زیاد مایعات گرم مانند سوپ، شیر، شستن مرتب دست‌ها، رعایت فاصله با دیگر افراد را از دیگر موارد مؤثر در بهبود و پیشگیری این بیماری عنوان کرد و گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا از مواردی خواهد بود که می‌تواند تا حدود زیادی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.

روحانی توصیه کرد: افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و دارای نقص ایمنی هستند حتماً از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود افرادی که دچار بیماری می‌شوند خودسرانه اقدام به مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک یا چرک‌خشک‌کن می‌کنند که این کار با وجود اینکه اشتباه است گاهی باعث تشدید و طولانی شدن بیماری خواهد شد. 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه تنها راه رهایی از بیماری ویروسی استراحت کردن و اتمام دوره بیماری خواهد بود، گفت: به طور کلی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بر روی بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی اثر ندارد و حتی می‌تواند باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل ویروسی شود.

راه‌اندازی کلینیک ویژه بیمارستان شهید بهشتی اردستان

وی با اشاره به گلایه مردم درباره وضعیت نوبت‌دهی درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید بهشتی، گفت: وضعیت سامانه نوبت‌دهی در تمام بیمارستان‌های استان به‌صورت یکپارچه است و مشکلاتی در بخش‌هایی از آن وجود دارد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال راه‌اندازی کیلینیک ویژه در نوبت عصر هستیم تا پزشکان متخصص بتوانیم تعداد بیشتری از بیماران را ویزیت کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، اضافه کرد: افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند نوبت‌دهی تلفنی دریافت کنند می‌توانند صبح زود با مراجعه به درمانگاه نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha