• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072114361
  • خبرنگار : 71628

کناره‌گیری اسکالیس از نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

کناره‌گیری اسکالیس از نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا

یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پس از حل نشدن اختلافات داخلی این حزب و با اعمال فشار افراد تندروی این حزب از رقابت کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، دیوید اسکالیس، قانون‌گذار آمریکایی که کاندیدای جمهوری‌خواهان برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا بود، روز پنج‌شنبه به دنبال حل نشدن اختلافات این حزب از این رقابت کناره‌گیری کرد که بحران رهبری در این مجلس کنگره را طولانی‌تر می‌کند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد، اسکالیس که از سوی حزبش کاندیدای جایگزینی کوین مک‌کارتی، رییس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا شده بود، هنوز ۲۱۷ رای برای انتخاب شدن کم داشت، چراکه بسیاری از هم‌حزبی‌هایش گفته بودند از او حمایت نخواهند کرد.
اسکالیس به خبرنگاران گفت: «به همکارانم گفتم که نامم را از کاندیداتوری ریاست مجلس نمایندگان حذف می‌کنم. اگر به چند هفته اخیر و موضوع بحث نگاهی بیاندازید، می‌بینید که هنوز جای کار دارد. هنوز افرادی هستند که دستور کار خودشان را دنبال می‌کنند.»
کشمکش‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان  باعث شده است که نتواند به حمایت از حملات رژیم صهوینیستی علیه حماس بپردازد و لوایح هزینه‌های دولت را پیش از پایان یافتن بودجه دولت در ۱۷ نوامبر تصویب کند.
جمهوری‌خواهان امیدوار بودند که بتوانند از رخ‌دادهای آزاردهنده ژانویه که محافظه‌کاران تندرو مک‌کارتی را مجبور کردند پس از پشت سر گذاشتن ۱۵ دور رای‌گیری طی ۴ روز، ریاست‌ را به دست بگیرد.
چندین نماینده جمهوری‌خواه، پیشتر گفتند که به حمایت از جیم جردن، رقیب اسکالیس ادامه خواهند داد که در یک انتخابات با رای مخفی رقابت، رای لازم را کسب نکرد. به گفته یک منبع مطلع که می‌خواست نامش فاش نشود، جردن از حامیانش خواسته است که به اسکالیس رای بدهند.
در حالی که مک‌کارتی اولین رییس مجلس نمایندگان آمریکا بود که طی یک رای‌گیری رسمی برکنار شد، این دو نمانیده جمهوری‌خواه که برای این سمت در نظر گرفته‌شده اند، از این که تحت فشار افراد تندروی این حزب کنار می‌روند، برآشفته هستند.
اسکالیس، ۵۸ ساله، برای جلب آرای اکثریت در این مجلس با مانع جدی روبرو بود.
این خبر بعد از آن اعلام شد که اعضای جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز پنجشنبه تشکیل جلسه دادند.
درگیری اسکالیس با بیماری سرطان، از سوی برخی حامیان جردن به عنوان دلیلی برای رای ندادن به او تلقی شده است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا و هم‌حزبی اسکالیس در گفت‌وگویی با فاکس نیوز گفت که مخالفتی با رییس مجلس شدن اسکالیس ندارد.
او با اشاره به سوابق بیماری اسکالیس گفت: «اسکالیس مردی است که از نظر بیماری سرطانی که با آن درگیر است، مشکلاتی دارد. منظورم این است که به خاطر خودش هم که شده، وضعیت سلامتی‌اش باید بهبود بیابد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha