• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071208363
  • خبرنگار : 50006

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد:

بررسی مشکلات معادن و صنایع در شهرستان‌های اهر و هریس

بررسی مشکلات معادن و صنایع در شهرستان‌های اهر و هریس

ایسنا/آذربایجان شرقی در سفر یک روزه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مسائل و مشکلات قضایی و اداری به شهرستان های اهر و هریس در خصوص رفع موانع، مشکلات پیش روی صنایع، معادن و پروژه‌های عمرانی این شهرستان‌ها بررسی و کار گروه‌هایی در این خصوص تعیین شد. 

حسن بابایی روز چهارشنبه در این سفر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر لزوم حمایت دولت از تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: دولت برای رفع موانع و مشکلات تولید می‌تواند گام‌های اساسی بردارد. 

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به اینکه با تعطیلی هر شرکت تولیدی و صنعتی علاوه بر بروز تبعات اجتماعی باعث بیکاری صدها نفر می‌شوند بر ضرورت رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی این شرکت‌ها به نفع مردم تاکید کرد. 

وی هم چنین در بازدید از معدن مس انجرد نیز دستورات لازم جهت رفع مشکلات و مصائب مربوط به تصرف و تملک اراضی از سوی شرکت مس انجرد صادر کرد و در ادامه با بازدید از تصفیه خانه آب اهر و پروژه دوبانده اهر و مشگین شهر بررسی‌های لازم در خصوص رفع مشکل آزادسازی مسیر این جاده و حمایت از حقوق عامه در راستای توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری شهرستان اهر و منطقه ارسباران انجام شد. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود معادن اندیس و سوناجیل در هریس را ظرفیت مناسبی در رونق تولید و اشتغال برشمرد و افزود: متاسفانه این دو معدن به دلایلی از فعالیت باز مانده‌اند که یکی از عوامل اصلی توقف تولید در این معادن بحث تملک اراضی و اختلاف در این پروژه‌ها است. 

وی ضمن تاکید بر حل مشکلات معادن به نفع مردم و کشور، اظهار کرد: در صورتی که موانع و مشکلات معادن اندیس و سوناجیل حل گردد برای بیش از ۲ هزار نفر فرصت اشتغال فراهم خواهد شد و نباید این پروژه‌ها به خاطر منافع و زیاده‌خواهی‌های چند نفر متوقف شود.

معاون رئیس قوه قضائیه هم چنین با حضور در شهرستان هریس با بیان اینکه ظرفیت‌سازی برای تحقق شعار سال، مهمترین رویکرد ریاست قوه‌قضائیه است، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود کشور برای تحقق شعار سال و افزایش تولید و اشتغال در جامعه اقدامات اساسی انجام گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha