• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071007105
  • خبرنگار : 50598

رویکرد وزارت ارشاد، احیای ظرفیت سینما در استان‌هاست

رویکرد وزارت ارشاد، احیای ظرفیت سینما در استان‌هاست

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد به دنبال احیای ظرفیت سینما در استان‌ها و تقویت فیلم‌سازان در سراسر کشور است.

حسین طلابیگی، دوشنبه، دهم مهرماه در جشن مهر سینمای استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی مشاهیر بزرگی در تمامی عرصه‌ها از جمله امام خمینی(ره) و قائم مقام فراهانی دارد که در کشور بی‌نظیر هستند و این مشاهیر و مفاخر استان به دست سینماگران استان می‌تواند معرفی شود.

طلابیگی با بیان اینکه دشمنان با الگوگیری از شیطان می‌خواهند انسان‌ها را از رحمت خدا ناامید کنند، گفت: دشمن در شبکه‌های اجتماعی به دنبال ناامید کردن مردم است و ما باید از ظرفیت‌های سینما جهت القای امیدواری به مردم تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه کارآفرینی می‌توانیم از طریق سینما بسیاری از مشاغل را معرفی کنیم و کارهای مختلفی را در این حوزه می‌توان انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان سینمایی وزارت ارشاد در دولت سیزدهم مبنای کار خود را تمرکز زدایی از پایتخت و توجه به استان‌ها قرار داده است گفت: ما به دنبال احیا ظرفیت سینما در استان‌ها و تقویت فیلم‌سازان در سراسر کشور هستیم. متاسفانه تمرکز سینما عمدتا در تهران است و از ظرفیت استان‌ها مغفول مانده‌ایم و وظیفه دولت این است که از ظرفیت استان‌ها بیشتر استفاده کنیم.

طلابیگی اضافه کرد: شعار جشنواره مهر سینما، اخلاق و امید و آگاهی است و نیاز است که ما برای تولید فیلم و حمایت از هنرمندان سراسر کشور تلاش بیشتری داشته باشیم و از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور استفاده کنیم.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم در عرصه هنر و فرهنگ، سینماست که متاسفانه مدت‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و این غفلت به دلیل کم کاری مسئولین گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان گروه‌های هنری استان همواره در جشنواره‌ها و حوزه‌های مختلف هنری خوش درخشیده‌اند، گفت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم توجه ویژه به حوزه هنر و سینما بوده و حرکت خود را آغاز کرده است.

نظری با بیان اینکه سینمای استان مرکزی در تراز نام و بزرگی استان نیست، افزود: درصد بالایی از مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی هستند و امروزه نیز جوانان بسیار مستعدی در استان وجود دارند که باید این ظرفیت‌های ارزشمند را قدر بدانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: امروز سینما در خدمت علم، فرهنگ و سیاست است. به برکت انقلاب اسلامی، سینمای ایران یک سینمای فاخر است که اخلاق، امید و آگاهی درون آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سینمای دوران پهلوی ابتذال و دین زدایی بوده است افزود: هنرمندان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی یک مسیر مشخصی را در پیش گرفته‌ اند که باید همچنان این مسیر را ادامه دهند. سینما می‌تواند یک فرهنگ خاص مثل فرهنگ دفاع مقدس را القا کند و به هویت بخشی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کمک کند.

نظری با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ هرچقدر هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است اضافه کرد: امیدواریم مسیر سبز هنر استان مرکزی همچنان ادامه پیدا کند و در حوزه فیلم سازی از مشاهیر استان مرکزی تلاش بیشتری داشته باشیم.

حسین محمودی‌فر، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین اظهار کرد: سینما به عنوان یک زبان بین‌المللی، نقش تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی کشور دارد.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان استان مرکزی در جشنواره‌های کشوری گفت: مطابق با سیاست وزارت ارشاد، امسال دومین جشن مهر سینمای ایران در استان‌ها برگزار شد که هدف از این جشن، بستر سازی برای کشف استعدادهای هنرمندان شهرستان‌ها و فراهم کردن بستر رشد آنهاست.

محمودی‌فر با اشاره به انتخاب ۱۴ نفر از فعالین حوزه سینما در استان مرکزی به منظور تجلیل و تقدیر در این آیین، گفت: جشن مهر سینما از ۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر برگزار می‌شود که طی آن برنامه‌های مختلفی در استان انجام شد و آیین امروز نیز اختتامیه این جشنواره است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: از جمله برنامه‌های برگزار شده در طول چند روز گذشته در استان مرکزی، برگزاری کارگاه آموزش سینما با حضور استاد ابوالفضل جلیلی در شهرستان‌های اراک و ساوه، چهار اکران رایگان توسط سینما سیار در شهر اراک، یک اکران رایگان در دلیجان و چهار اکران رایگان در ساوه است.

به گزارش ایسنا، در دومین آیین مهر سینما در استان مرکزی از ۱۴ هنرمند برجسته شهرستان‌های مختلف استان در حوزه سینما تجلیل و تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

محمد طالبی در حوزه تهیه کنندگی از اراک، فاطمه احمدی در حوزه کارگردانی از ساوه، حسین فرقدان در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی از خمین، محمدعلی یزدان پرست در حوزه فیلم‌برداری از اراک، محمود شکرائیه در حوزه جلوه‌های ویژه از اراک، داوود فضل الهی در حوزه بازیگری از ساوه، محدثه چالشگر مدیر برتر آموزشگاه سینمایی از اراک، سعید عبدالحمیدی مدرس برتر بازیگری از اراک، محسن عبدالعلی تولید پویانمایی از محلات، زنده یاد علی‌حیدر شاه حسینی پژوهشگر برتر و مولف کتاب تاریخچه سینما در اراک، یاسر نظارت سینمادار برتر از محلات، علی الوانی سینمادار برتر از ساوه، ابوالفضل جلیلی هنرمند پیشکسوت از ساوه و رضا امیری هنرمند ایثارگر از اراک.

رویکرد وزارت ارشاد، احیای ظرفیت سینما در استان‌هاست

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha