• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071006716
  • منبع : نمایندگی گیلان

جانباز و رزمنده دفاع مقدس:

سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بزرگی است

سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بزرگی است

ایسنا/گیلان جانباز و رزمنده دفاع مقدس تالشی با بیان اینکه سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بسیار بزرگی است، گفت: از مردم و خصوصا جوانان عزیز خواستارم همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به مملکت اسلامی آسیبی از سوی دشمن وارد نشود.

 معراج راحلی مقدم، جانباز و رزمنده تالشی دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متولد ۱۳۴۶ در شهر اسالم تالش هستم و سال ۱۳۶۰ با پیروی از فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر حضور در جبهه دفاع مقدس، من هم در این میدان حاضر شدم و حدود سی ماه در جبهه ها حضور داشتم.

راحلی مقدم اولین اعزام خود به جبهه را از شهرستان تالش عنوان و اظهار کرد: اعزام من از طریق بسیج بود و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان منجیل راهی منطقه عملیاتی کرخه نور در جنوب کشور  شدم.

سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بزرگی است

وی دلیل رفتن خود به جبهه را لبیک به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر کس توان جبهه رفتن دارد برود، بیان کرد و گفت: در گردان‌های خط شکن امام حسین(ع)، لشگر ۲۵ کربلا و گردان‌های میثم، خندق و سلمان فارسی لشگر قدس گیلان حضور داشتم.

جانباز و رزمنده تالشی تاکید کرد: با توجه به اینکه در یک خانواده انقلابی رشد کرده بودم و برادران ما اکثرا در بسیج و سپاه بودن بنابراین هیچ مانعی از سوی خانواده مبنی بر اعزام به جبهه نبود.

سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بزرگی است

وی در خصوص حضور در عملیات‌های جنگ تحمیلی افزود: در عملیات‌های بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر)، رمضان،  کربلای دو و کربلای پنج حضور داشتم و در عملیات‌های بیت‌المقدس، کربلای پنج، رمضان و پاتک سال ۶۷ منطقه قامیش مجروح شدم.

راحلی مقدم با اشاره به  یکی از خاطرات خود از جنگ تحمیلی گفت: در سال ۶۵ که در گردان میثم حضور داشتم در یکی از روزها تعدادی سرباز به ما معرفی کردند که یکی از این سربازان به دلیل اندازه نبودن لباس‌ها، لباس نظامی نپوشیده بود.

وی افزود: من یک دست لباس پلنگی که مخصوص فرماندهان گردان‌ها و گروهان‌ها بود به آن سرباز اهدا کردم، در عملیات کربلای دو، این سرباز که اهل شهرستان آستارا هم بود توسط نیروهای عراقی به اسارت گرفته شد و پس‌ از آزادی تعریف می‌کرد با توجه به لباس پلنگی که پوشیده بود مورد شکنجه‌های شدید نیروهای عراقی قرار گرفت زیرا عراقی‌ها به دلیل لباسی که تن آن رزمنده بود تصور کرده بودند فرمانده گردان یا گروهان است.

سرباز ولایت فقیه بودن توفیق بزرگی است

این رزمنده در پایان تصریح کرد: خدا را شاکرم که این توفیق نصیب بنده شد تا سربازی کوچک برای انقلاب اسلامی ایران باشم و این بزرگترین افتخار بود، از مردم و جوانان عزیز می‌خواهم پشتیبان ولایت فقیه باشند به مملکت اسلامی ما آسیبی از سوی دشمنان وارد نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha