• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070604103
  • خبرنگار : 50532

سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا معرفی شد

سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا معرفی شد

ایسنا/گیلان حسن هاشمی در آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرزی آستارا معرفی شد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز ۶ مهرماه در آیین معارفه سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا با بیان اینکه تغییر و تحول منشاء خیر و برکت است و تغییر در یک مجموعه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نو و اجرای برنامه‌های جدید است اظهار کرد: اولین کتابخانه استان گیلان در شهرستان آستارا افتتاح شد و در تاریخ کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه آستارا سومین رتبه را دارد.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم در این حوزه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری گفت: نیازمند حمایت بیشتر فرمانداری ها و شهرداری ها به لحاظ مالی هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگی شهرستان مرزی آستارا افزود: وظیفه خطیر متولیان حوزه فرهنگ این است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی استان گام بردارند.

فرماندار آستارا نیز، در این آیین با بیان اینکه تلاش برای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه بسیار مهم است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و همدلی کارکنان و کتابداران کتابخانه های عمومی، شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه را در  شهرستان مرزی آستارا ارتقا دهیم.

محمدرضا شهاب زاده با بیان اینکه آستارا به عنوان شهرستانی فرهنگی در کشور شناخته شده است، افزود: حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی و رفع کمبود منابع مالی و استفاده از ظرفیت خیرین می تواند نقش تعیین کننده ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این آیین با اهدای لوحی از فعالیت‌ها و اقدامات خانم رامش انورزاده، رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا تقدیر و حکم حسن هاشمی به عنوان سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا اعطا شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت افزون بر ۹۵ هزار نفر، در شمال غربی استان گیلان واقع شده است و چهار کتابخانه با ۴۵ هزار نسخه کتاب و حدود ۳۰۰۰ نفر عضو دارد.

سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا معرفی شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha