• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402070503460
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش‌تر در آذربایجان شرقی

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش‌تر در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، گفت: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفرکارکن و بیش‌تر سال ۱۴۰۲، در استان در حال انجام بوده و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

فرهاد ذوقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور، بخش صنعت یکی از محورهای اساسی به شمار می‌رود و در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از این بخش امری بسیار حیاتی است.

وی افزود: مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۲، آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش‌تر و یک تا ۹ نفر کارکن (طرح جدید) را به منظور شناخت ساختار صنعتی کشور و استان، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های توسعه صنعتی و ارزیابی نتایج اجرای این برنامه‌ها و نیز اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح، در برنامه اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر از سال ۱۳۵۱ به صورت سالانه به جز سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر کشور اجرا شده است.

ذوقی تشریح کرد: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی ۱۰ نفرکارکن و بیش تر سال ۱۴۰۲، با مراجعه به ۱۵۱۷ کارگاه صنعتی و آمارگیری از ۸۶۳ کارگاه دارای یک تا ۹ نفر کارکن در سراسر استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود  بر اساس برنامه‌ریزی مرکز آمار ایران تا تاریخ  ۳۰ آذر سال‌جاری ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: جمع آوری اطلاعات هر سال، پس از نهایی‌شدن حساب‌های مالی کارگاه‌های صنعتی امکان پذیرخواهد بود، بنابراین اطلاعات جمع‌آوری شده نتیجه فعالیت این کارگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha