• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402070301405
  • خبرنگار : 50024

تکلیف قدیمی‌ترین سینمای کرج مشخص نیست

تکلیف قدیمی‌ترین سینمای کرج مشخص نیست

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: قرار بود قطعه زمینی در حاشیه بوستان تاجیکستان در ازای ساختمان سینما هجرت به حوزه هنری استان واگذار شود اما حوزه هنری اضافه بر این زمین، درخواست تحویل یک قطعه زمین مازاد را هم داشت که به تایید شورای شهر نرسید.

به گزارش ایسنا، علیرضا سعیدی با اشاره به موضوع تهاتر و جابه جایی سینما هجرت کرج اظهار کرد: موضوع جابه جایی سینما هجرت کرج مربوط به ۱۲ سال پیش است اما این درخواست در کمیسیون فرهنگی شورای ششم مورد بررسی و تصویب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: قرار براین شد که قطعه زمینی مربوط به تئاتر شهر در حاشیه بوستان تاجیکستان کرج در ازای ساختمان سینما هجرت به حوزه هنری استان البرز واگذار شود اما حوزه هنری افزون بر زمین تئاتر شهر درخواست تحویل یک قطعه زمین مازاد مربوط به پارکینگ عمومی در حاشیه زمین تئاتر شهر را داشت که به تایید شورای شهر نرسید.

سعیدی گفت: از آنجا که سینما هجرت یک فضای فرهنگی است براین اساس تهاتر آن با یک ملک فرهنگی مورد قبول شورا است اما درخواست حوزه هنری استان فراتر از ملک فرهنگی است.

وی ادامه داد: چند روز پیش لایحه تهاتر سینما هجرت و زمین تئاتر شهر کرج توسط شهرداری به شورای شهر کرج ارسال شد که به دلیل شفاف نبودن ابعاد لایحه، دوباره برای اصلاح به شهرداری ارجاع شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مقرر شد شهرداری کرج در مدت زمان یک ماه نسبت به رفع ابهامات تهاتر زمین تئاتر شهر و سینما هجرت اقدام لازم را انجام دهد و لایحه را به شورای شهر ارسال کند.

سعیدی تاکید کرد: در مجموع مدیریت شهری کرج آماده تعیین تکلیف سینما هجرت در کمترین زمان ممکن است و امیدواریم در آینده نزدیک پرونده ملکی این سینما مختومه شود.

به گزارش ایسنا، اواخر خرداد ماه امسال عمار ایزدیار عضو شورای شهر کرج از تخریب سینما هجرت خبر داد و اعلام کرده بود که  بنا شده این سینما حذف ولی برای جایگزینی آن در نقطه‌ای دیگر از شهر پردیسی سینمایی مدرن احداث شود.

ایزدیا به ایسنا گفته بود این مجموعه در محلی قرار گرفته که انجام فعالیت‌های فرهنگی در آن سخت است و البته نباید فراموش کرد که زیرساخت‌هایی مثل پارکینگ و ... نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. شرایط سینما هجرت کرج مناسب نبوده و سالن‌های آن تماشاچی چندانی ندارد و علاوه بر این، جانمایی آن به گونه‌ای است که در ساعات عصر باعث ایجاد گره ترافیکی در محدوده خیابان تهران می‌شود. قرار است بعد از تخریب، بخشی از زمین این سینما به پایانه تاکسی کلاک و شرق کرج و بخشی دیگرهم طبق طرح تفصیلی آتی، به ۴۵ متری تبدیل ‌شود.

گفتنی است این سینما در سال ۱۳۴۷ ساخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha