حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم شنبه، یکم مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه خدیجه کبری (س) تبریز، با بیان اینکه دانشآموزان میتوانند در دوران جوانی و نوجوانی پلههای ترقی را طی کنند، ادامه داد: مدرسه اگر غمزده و افسرده باشد، دانشآموزان به جای طراوت، حسادت و کینهتوزی را یاد میگیرند.
وی افزود: نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل ابعاد وجودی یک دانشآموز در زمینههای اخلاقی و معنوی خواهد بود و اگر مورد غفلت قرار بگیرد، دانشآموز به شایستگیهای لازم دست نخواهد یافت.
وی تاکید کرد: ایجاد امید به زندگی، موفقیت، کنجکاوی برانگیزنده، تحقق استعدادها و مقتضیات دانشآموزان است.
احمد محمود زاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت نیز در این مراسم، برنامهریزی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت متناسب با سند تحول بنیادین را یادآور شد و افزود: کلاس درس محیطی مناسب برای تحول و تحقق برنامهها و مسائل آموزشی و تربیتی مدارس است.
وی با تاکید بر لزوم اصلاح و بازنگری شاخصهای ارزیابی در حوزههای عمومی و اختصاصی، گفت: معلمان محور اصلی شکوفایی و ارتقای کیفی فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدارس هستند. بنابراین باید با شناخت عوامل موثر بتوانیم شرایط پیشرفت فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدارس را فراهم آوریم.
مسعود سعادتی، سرپرست آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه امسال بیش از ۷۳۰ هزار دانشآموز در سال تحصیلی جدید در مدارس حاضر شدهاند، گفت: نزدیک به ۷۰۰۰ مدرسه در استان برای حضور دانش آموزان آماده شده است.
انتهای پیام
نظرات