• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402062918324
  • خبرنگار : 50537

معاون آموزشی وزیر علوم مطرح کرد

بورسیه‌های تحصیلی گامی در جهت هدفمند کردن آموزش عالی

بورسیه‌های تحصیلی گامی در جهت هدفمند کردن آموزش عالی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: هدفمند کردن دانشگاه‌ها یکی از اهدافی است که از اجرای بورسیه‌های تحصیلی دنبال می‌کنیم.

دکتر قاسم عموعابدینی، چهارشنبه ۲۹ شهریورماه، در حاشیه‌ی بازدید از روند برگزاری جلسه‌ی مصاحبه‌ی بورسیه‌های «دانش» از میان برگزیدگان برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، در دانشگاه تبریز، افزود: ارتقاء فرهنگی، ایجاد ظرفیت و توانمندی در جوانان برای قرارگرفتن در مشاغل موجود در جامعه، یکی از مسیرهایی است که آموزش عالی دنبال می‌کند و آموزش هدفمند این مسیر را از طریق محتوای درسی و با توجه به نیازهای جامعه مهیا می‌کند تا فارغ التحصیلان بتوانند در تحقق هدف گذاری آموزش عالی نقش ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم در راستای طرح تحول آموزشی در دولت سیزدهم و رفع یکی از چالش‌های بزرگ که عبارت است از ایجاد زمینه‌های شغلی و توانمندسازی فارغ التحصیلان در راستای به کار گیری در مشاغل، برنامه ریزی کرده و آموزش را به سمت هدفمندی برده و در این راستا چندین نوع بورسیه‌ی تحصیلی را تعریف و در دفترچه‌های کنکور سراسری قرار داده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال پنج هزار بورسیه در دفترچه‌ی کنکور گنجانده شد که شامل صنایع، دانش، نخبگان و علوم انسانی هستند. محتوای درسی نیز براساس نوع بورسیه‌ها انتخاب خواهد شد به‌طوریکه ۱۵ تا ۴۰ واحد مخصوص بورسیه‌ی مربوط و تعدادی از واحدهای درسی نیز مختص کارورزی خواهد بود.

عمو عابدینی افزود: دانش آموزانی که جزو رتبه‌های زیر ۲۰۰ بوده یا موفق به کسب مدال طلای المپیادهای علمی هستند، در صورتی که وارد بورسیه‌های رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و برخی رشته‌های مرتبط با امنیت عذایی و تمدن ایرانی – اسلامی شوند، به شرط حفظ سطح علمی خود، تا پایان دوره‌ی دکتری تحت حمایت بورسیه باقی خواهند ماند و بعد از اتمام دوره‌ی دکتری نیز به‌عنوان هیات علمی جذب خواهند شد.

معاون آموزشی وزیر علوم، در خاتمه افزود: بسیار خرسند هستیم که فرصتی برای جوانان عزیز پیش آمده تا علاوه بر تحصیل و شرکت در دوره‌های تخصصی، می‌توانند شغل خود را نیز تضمین کنند و امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر شرکت‌های صنعتی، در سال آینده تعداد بورسیه‌های تحصیلی را تا ۷۰ هزار دانشجو افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha