• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402062817495
  • خبرنگار : 50640

در دو سال اخیر انجام شد؛

رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال وبختیاری

رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری از اجرای پروژه رفع تداخلات در ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی استان در دوسال اخیر خبر داد.

رستم ولی‌پور ۲۸ شهریورماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: انجام پروژه رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در سطح ۱۱۰ هزار هکتار و رفع تداخل  ۷۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به نفع مردم در راستای افزایش تولید و بهره‌وری در دو سال اخیر انجام شد که یکی از اقدامات شاخص و اثرگذار در این بخش است.

وی افزود: همچنین در دو سال اخیر بیش از ۱۲۵۰ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز توسط کارشناسان گشت حفظ کاربری مورد شناسایی قرار گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تامین امنیت غذایی را از اهداف حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی دانست و تصریح کرد: کاهش فرسایش خاک از آثار حفظ کاربری کشاورزی است و با حفظ ساختار و بافت خاک می‌توان تولید غذا را حفظ و افزایش داد. تهیه نقشه گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی به مساحت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ هکتار یکی دیگر از اقدامات امور اراضی است.

ولی‌پور ادامه داد: جذب اعتبارات ملی تملکی به مبلغ  ۳۳ هزار و ۶۷۵ میلیون ریال، جذب اعتبارات ملی هزینه‌‎ای به مبلغ  ۲۹هزار و ۲۹۳میلیون ریال و قلع و قمع ۵۰۷  مورد مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان از اقدامات تاثیرگذار این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری بیش از ۴۰ جلسه و کمیسیون واگذاری طرح‌های کشاورزی، غیرکشاورزی و وابسته به کشاورزی، نظارت بیش از ۱۳۰۰ پرونده از اراضی واگذاری، صدور مجوز ۳۵۰ فقره پرونده‌های حفظ کاربری در قالب تبصره یک ماده یک قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نظارت بیش از ۸۵۰ مورد از پرونده‌های حفظ کاربری از دیگر اقدامات انجام شده در دوسال اخیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha