• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402062716820
  • خبرنگار : 71468

کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان - بلگراد

مفت‌بازی گلیج مقابل ناآماده‌ترین سعدالله‌یف تاریخ+فیلم/صعود عموزاد به نیمه نهایی با شکست آمریکا

مفت‌بازی گلیج مقابل ناآماده‌ترین سعدالله‌یف تاریخ+فیلم/صعود عموزاد به نیمه نهایی با شکست آمریکا

رحمان عموزاد با پیروزی مقابل رقیب آمریکایی به نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان رسید اما مجتبی گلیج در ثانیه آخر به سعدالله‌یف روس باخت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد  و در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که سال گذشته در سن ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، مقابل نیک لی از آمریکا ۹ بر ۴ پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

عموزاد پیش از این پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد. 

عموزاد در کشتی دوم نیز به مصاف اشتفان کومان از رومانی رفت و با نتیجه عالی ۱۲ بر صفر برنده شد.

اما مجتبی گلیج در دیدار حساس وزن ۹۷ کیلوگرم برابر عبدالرشید سعدالله یف قرار گرفت و در حالی که تا ۱۰ ثانیه آخر ۴ بر ۲ پیش بود، روی زیرگیری کشتی‌گیر روس به جای اینکه عقب رود و از تشک خارج شود، رو به جلو مقاومت کرد تا خاک نشود اما در ۱۰ ثانیه به پایان به پل رفت تا کشتی برده را مفت ببازد و ضربه فنی شود. این در حالی بود که دارنده ۷ طلای جهان و المپیک در ضعیف‌ترین و ناآماده‌ترین حالت خود در سالهای اخیر قرار داشت و پیروزی مقابل سعدالله‌یف کاملا عملی بود. گلیج اگر به جای حرکت رو به جلو عقب می‌رفت و از تشک خارج می‌شد یک امتیاز از دست می‌داد و می‌توانست کشتی را ۴-۳ ببرد اما شکستی ناباورانه را برای خود رقم زد.

گلیج در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ هم مقابل کایل اسنایدر آمریکایی درست در ثانیه آخر کشتی برده را واگذار کرده بود و در بلگراد هم باختهای عجیب گلیج ادامه داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۷:۴۶

نمی‌توانست چندثانیه دوربزنه بی تدبیر ی تاکی ازکادرفنی وکشتی‌ گیرصدحیف واقعا

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۸:۱۶

با سلام و احترام از سایت وزین و متین ایسنا به دوراست که از ادبیات سخیف رسانه های زرد " کلمه مفت بازی" استفاده کند. ضمن اینکه ایشان تلاش خودش را کرده و اگر موفق نشده سزاوار نیست که با این لحن مورد سرزنش قراربگیرد. خواهشمند است درصورت امکان اصلاح بفرمایید. باتشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۹:۰۳

تو یا معنی مفت رو نمی دونی یا از کشتی هیچی نمی فهمی. گلیج میشد بهتر کار کنه و ببره ولی نامردیه بعد چند ماه جون کندن و تلاش و سختی و ... بگی مفت باخت.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۱۱:۵۷

سلام. بسیار منطقی و صحیح

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۹:۰۷

درود بر پهلوان زارع، پادشاه سنگین وزن جهان و لعنت به بقیه کشتی گیرا. مگه میشه تو ثانیه های آخر مفت باخت؟! په تو اردوها چه غلطی می کردید؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۸ ۰۹:۲۸

گلیج‌گیج