• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402062113556
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است

آموزش و پرورش زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین ماموریت دولت هم، آموزش و پرورش است و این نگاه رئیس جمهور است.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در همایش هم اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم اظهار کرد: تجربه ما نشان می‌دهد در مسیر برنامه ریزی، هیچ عنصر و مولفه‌ای اثرگذارتر از هماهنگی، یکپارچگی و انسجام نیست. اگر هماهنگ باشیم در برنامه‌ها موفق می‌شویم اگر هماهنگ نباشیم به اندازه زحمت، به نتیجه نمی‌رسیم.

صحرایی بیان کرد: در آموزش و پرورش تاکید داریم از واگرایی بپرهیزیم و همگرایی داشته باشیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اداری کشور است ومهم‌ترین ماموریت دولت هم، آموزش و پرورش است و این نگاه رئیس جمهور است. ماموریتی که تربیت نسل و انتقال آموزه‌های دینی به آن نسل برای مقدمه سازی تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور حضرت حجت را در پیش دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این ماموریت ماموریتی است که هر کسی در مسیر آن قرار می‌گیرد باید براساس وظیفه کار کند.

وی ادامه داد: انسجام از درون و تعامل از برون راز موفقیت ماست کلید مشکل ما دست خود ما است که یکپارچگی را می‌طلبد این مقدمه‌ای برای هماهنگی با برون آموزش و پرورش می‌شود.

صحرایی اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای است که همه دستگاه‌ها نسبت به آن ماموریت و وظیفه دارند در فصل هشتم سند تحول بنیادین نیز کار ملی برای تحول مورد تاکید است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: اگر سه کار را انجام دهیم موفق خواهید بود؛ برنامه ریزی دقیق و شفاف، تلاش جهادی و نظارت و مراقبت؛ این سه گانه برنامه ریزی جامع می‌تواند موفقیت ما را تضمین کند اما عمده آسیب ما این است که تلاش‌های ما مطابق با نظارت و مراقبت‌ها نیست.

صحرایی با اشاره به سند تحول بنیادین، راز موفقیت را هماهنگی دانست و گفت: هیچ وزارت خانه‌ای نداریم که نسبت به آموزش و پرورش ماموریت نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تربیت انسانی متعهد، مومن و معتقد به مسئولیت‌ها در برابر خدا، خود، خلق و طبیعت، حقیقت جو، ایثارگر، شجاع، وطن دوست، مهرورز، جمع‌گرا، جهان اندیش، ولایت مدار، منطبق و تلاشگر در برابر امر الهی، با اراده، امیدوار، امانت دار، دانا، توانا، انتخاب‌گر، با حیا، خلاق، کارآفرین، ماهر، متخلق، سالم، بانشاط، قانون مدار و نظم‌پذیر در سند تحول بنیادین مورد تاکید است. تکلیف ما این است که به سند تحول بنیادین بازگردیم ما که دغدغه تربیت فرزندانمان را برعهده داریم باید به این امر توجه کنیم.

وی به فرازی از سند تحول بنیادین پیرامون موضوع مدرسه چشم انداز سند تحول بنیادین اشاره و اظهار کرد: مدرسه در افق سند ویژگی‌هایی دارد؛ مدرسه نقطه اتکای دولت، ملت و کانون تربیت محله است. در فراز دیگر این سند آمده است دانش آموز باید برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه ریزی عملی باشد.

صحرایی با بیان اینکه مدرسه تامین کننده نیازهای دانش آموزان است، گفت: مدیر مدرسه باید برای این امر تربیت شود تا موفقیت‌هایمان بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه مقدار توفیقات ما به مقدار ظرفیت‌سازی دیگر نهادها گره خورده است بیان کرد: تشکل‌های دانش آموزی باید باهم هماهنگ باشند تا ان شالله سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برای بازگشایی مدارس، هماهنگی‌هایی را داشته‌ایم؛ ان شاالله مهری پر امید و با نشاط در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha