• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403070704814
  • خبرنگار : 71955

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد

تداوم روند ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس/ثبت‌نام بیش از۹۹ درصد ابتدایی‌های لازم‌التعلیم تهران

تداوم روند ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس/ثبت‌نام بیش از۹۹ درصد ابتدایی‌های لازم‌التعلیم تهران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه روند ثبت‌نام دانش‌آموزان همچنان ادامه دارد گفت: تا امروز بیش از ۹۹ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند و موظفیم همچنان دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنیم. هیچ مشکلی راجع به ثبت‌نام دانش آموزان نداریم و متولدان اول مهر ۹۶ تا ۳۱ شهریور ۹۷ را ثبت‌نام می‌کنیم.

معصومه معصومیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سه ـ چهار سال آینده کاهش آمار موالید را خواهیم داشت گفت: آمار دانش‌آموزان پایه اول براساس وضعیت موالید ۶ سال گذشته سنجیده می‌شود بنابراین تا سه چهار سال آینده کاهش آمار دانش‌آموزان پایه اول را شاهد خواهیم بود و بعد از آن روندی رو به رشد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه براساس قانون جوانی جمعیت با رشد تعداد دانش‌آموزان به مدارس مواجه می‌شویم افزود: سال گذشته مشکلی از بابت جذب دانش‌آموزان اتباع نداشتیم و ۳۲ هزار نفر در مدارس شهر تهران تحصیل کردند، بر اساس قانون حقوق کودک، دانش آموزان اتباعی که شرایط ثبت‌نام را داشته باشند ثبت‌نام می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش ایران، رویکرد آموزش فراگیر است ادامه داد: هر چقدر جداسازی دانش آموزان ایرانی و اتباع کمتر باشد کیفیت آموزش بالاتر می‌رود، حتی راجع به دانش آموزان معلول نیز تلاش می‌شود کمتر جداسازی داشته باشیم؛ این رویکرد اصلاً در آموزش و پرورش نیست.

معصومیان با بیان اینکه در سال گذشته بیشتر مشاورها به خانواده‌ها گفته بودند فرزند نیمه اول را ثبت‌نام نکنید گفت: امسال هم این مسئله را شاهد بودیم ولی هیچ مشکلی راجع به ثبت‌نام دانش آموزان نداریم و از اول مهر ۹۶ تا ۳۱ شهریور ۹۷ را ثبت‌نام کرده‌ایم، طبق ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی مدارس، خانواده ها در صورت تشخیص یکسال دیرتر فرزند خود را به مدرسه می‌فرستادند که خواهان توقف این مصوبه شدیم.

وی با بیان اینکه دو سال به صورت آزمایشی، مهرماهی‌ها در مدارس ثبت نام شدند اظهار کرد: بچه‌ها یکسال از سایر بچه‌ها کوچکتر بودند و خود خانواده‌ها وسط سال اجازه نمی‌دادند بچه‌ها به مدرسه بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha