• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402062012284
  • خبرنگار : 71505

سخنگوی شورای عالی استانها:

اربعین امسال محبت و مودت میان دو ملت ایران و عراق به نمایش گذاشته شد

اربعین امسال محبت و مودت میان دو ملت ایران و عراق به نمایش گذاشته شد

سخنگوی شورای عالی استانها با اشاره به حضور گسترده زائرین در راهپیمایی اربعین حسینی که ناامیدی دشمن را به همراه داشت، گفت: در اربعین امسال محبت و مودت میان دو ملت ایران و عراق به نمایش گذاشته شد.

ایرج سلیمان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری با تأکید بر ناامیدی دشمن از همبستگی و اتحاد میان مسلمانان به عنوان نتیجه حضور گسترده مردم در اربعین، افزود: امسال آنچه که بیش از هر چیز نسبت به تمام سال های گذشته حائز اهمیت بود حضور میلیونی و گسترده مردم در این راهپیمایی بود که حقیقتا جلوه اتحاد مسلمانان را به نمایش گذاشت و دشمن را ناامید کرد.

وی افزود: امسال حضور گسترده مردم که بیشتر هم به صورت خانوادگی در این مراسم شرکت کردند به شکلی بود که همگان شکوه اربعین حسینی را حس کردند و اتحاد و همبستگی میان مسلمانان با حضور زائرین از کشورهای مختلف به همگان نشان داده شد و این عظمت از همان نقطه صفر مرزی قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: در سال جاری آمارها نشان می داد 2 درصد کل زائرینی که در راهپیمایی اربعین شرکت کردند از مرز تمرچین تردد کردند؛ در حقیقت در سال گذشته به صورت میانگین حدود 50 هزار تردد از این مرز داشتیم که امسال به حدود 80 هزار تردد افزایش پیدا کرده بود ولی آنچه که حائز اهمیت است این بود که زائرین از کشورهای ترکیه، گرجستان، آذربایجان و... نیز از این مرز تردد می کردند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در شورای عالی استانها تأکید کرد: به حمدالله امسال در مقایسه با سال های گذشته زیرساخت های بهتری فراهم شده بود و خدمات بهتری به زائرین ارائه شد که عمدتاً شهرداری های اطراف در استان آذربایجان این خدمات را ارائه می کردند به شکلی که در شهر نقده اسکان زائرین فراهم شد و شهروندان نیز از خدمات راضی بودند.

سلیمان زاده با اشاره به اینکه امسال اتحاد میان دو ملت ایران و عراق به نقطه اوج خود رسیده بود، اظهار کرد: در مسیر و هنگام خروج از کشور خدمات خوبی از سوی کشور عراق به زائرین ارائه می شد و محبت و مودت میان دو کشور ایران و عراق در مراسم اربعین امسال در نقطه اوج خود قرار گرفته بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به خدماتی که توسط شهرداری تهران در مرزها ارائه می شد اشاره کرد و افزود: موکب هایی که شهرداری تهران در مرزها برپا کرده بود در حقیقت نقطه قوتی بود برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائرین که البته در کنار شهرداری تهران، شهرداری های تبریز و شهرهای دیگر نیز تلاش بسیار خوبی برای رفاه و آسایش زائرین انجام دادند. امیدواریم در سال های آینده شهرداری های شهرهای کوچک نیز در این مراسم ورود بیشتر و موثرتری داشته باشند تا بهترین خدمت رسانی به زائرین صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha