• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402061208171
  • خبرنگار : 50184

انجام ۵۷۰۰ مورد خدمات‌رسانی اورژانس به زوار در مرز خسروی

انجام ۵۷۰۰ مورد خدمات‌رسانی اورژانس به زوار در مرز خسروی

ایسنا/کرمانشاه رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام ۵۷۰۰ مورد خدمات‌رسانی اورژانس به زوار اربعین خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی، امروز، دوازدهم شهریور، در نشست ستاد اربعین استان در پایانه مرزی خسروی، با بیان اینکه اورژانس کرمانشاه و سایر نهادهای درمانی استان در ایام اربعین مشغول خدمت‌رسانی به زوار هستند، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۵۷۰۰ مورد خدمات‌رسانی اورژانسی داشته‌ایم که حدود ۳۰۰ مورد از این تعداد مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات بوده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی از زواری که در حال برگشت هستند درخواست می‌کنیم که استراحت کافی داشته باشند و ایمن رانندگی کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که موج بازگشت زوار آغاز شده، در حال حاضر عمده تمرکز خود را روی محورهای مواصلاتی اسلام آباد غرب به کرمانشاه قرار داده‌ایم که حجم بسیار زیادی زائر از آن تردد می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به استقرار تعداد زیادی موکب در مرز خسروی و مسیرهای مواصلاتی، تاکنون حدود ۱۰ هزار بازید و نظارت بهداشتی را از کیفیت خدمات دهی به زوار داشته‌ایم.

۵۰ مصدوم را از آنسوی مرز به مراکز درمانی داخل کشور انتقال دادیم

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار کرد: امسال تعدادی آمبولانس را در مرز منذریه مستقر کردیم تا مصدومان را به مراکز درمانی کشور انتقال دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای مراسم اربعین تاکنون حدود ۵۰ مورد مصدوم انتقالی داشته‌ایم که بیشتر آنها دچار گرمازدگی و افت فشار شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: همچنین در داخل مرز خسروی هم حدود ۸۹ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده‌ایم.

وی تعداد حوادث جاده‌ای اربعینی را هم حدود ۲۴ مورد اعلام کرد. و گفت: خوشبختانه نسبت به مشابه سال گذشته حوادث جاده‌ای ما کاهش پیدا کرده است.

به گفته این مسئول جمعیت هلال احمر استان طی ایام اربعین حدود ۳۶۹۱ نفر از زوار را در پایگاه‌های خود اسکان داده است.

 مهدی احمدی مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه هم از استقرار ۱۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در خاک ایران و ۱۲۵ دستگاه دیگر در خاک عراق برای جابجایی زوار خبر داد.
 
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha