• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402060704686
  • خبرنگار : 71469

وعده چند طلای تیراندازی و کسب نتیجه بی‌سابقه در بازیهای آسیایی

وعده چند طلای تیراندازی و کسب نتیجه بی‌سابقه در بازیهای آسیایی

نشست خبری رئیس فدراسیون تیراندازی در رابطه با بازیهای آسیایی هانگژو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مرتضی قربانی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: بازی های آسیایی مصداق المپیک در آسیا است و قطعا کسب مدال از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون به ۱۳ کشور جهان اعزامی داشتیم و ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم. در اعزام به برزیل سنگ اندازی هایی از سوی برزیلی‌ها صورت گرفت اما خوشبختانه توانستیم به خوبی کسب مدال کنیم و همانطور که می دانید یکی از پرچمداران کشور، جواد فروغی است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود بودجه و کمبود توان مالی اجازه ندادیم تیم های فدراسیون، ورزشکاران و مربیان دچار رکود شوند.  

رییس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه امیدوار هستیم پرچمدار شویم و پرچم کشور را بر افرازیم، گفت: تلاش بسیار زیادی صورت گرفته است و امیدوار هستیم تلاش‌های صورت گرفته نتیجه بخش باشد.  

قربانی افزود: بالغ بر ۱۵ هزار نفر از سراسر کشور به تهران آمده‌اند و نزدیک به ۶۰۰ نفر استعدادیابی صورت گرفته است و امیدوار هستیم از بین آن‌ها بتوانیم نفرات بسیار خوبی را به تیم‌های ملی وارد کنیم. فکر نمی‌کنم هیچ فدراسیونی به اندازه تیراندازی در موضوع استعدادیابی موفق عمل کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد تیراندازان اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شامل ۳ مرد و ۳ زن در رشته تفنگ، ۴ مرد و ۴ زن در رشته تپانچه و یک زن و یک مرد در رشته تراپ است، گفت: هنوز نفرات اعزامی قطعی نشده و روی کاغذ است و احتمالا تغییر یک یا دو نفر وجود دارد.

در این نشست از سوی مسئولان فدراسیون تیراندازی اعلام شد: تاکنون اسامی پوریا نوروزیان، امیدمحمد نکونام، مهیار صداقت در رشته تفنگ مردان، الهه احمدی، آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی و شرمینه چهل‌امیرانی در رشته تفنگ بانوان، گلنوش سبقت الهی، زینب طوماری، هانیه رستمیان و مینا قربانی در رشته تپانچه بانوان، جواد فروغی، امیر جوهری خو، وحید گلخندان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه مردان و نیز محمد بیرانوند و مرضیه پرورش نیا در رشته تراپ مدنظر قرار گرفته است اما احتمال تغییر یک یا دو نفر وجود دارد و لیست مربوطه نهایی نیست.

در این نشست همچنین اعلام شد احمد ظفرجعفرزاده و محسن نصر اصفهانی به عنوان کادر فنی تپانچه، ناصر رسولی سرپرست تیم، ساسان شهسواری کادر فنی تفنگ و مریم طالبی نیز به عنوان کادر فنی تفنگ تیم ملی تیراندازی را همراهی خواهند کرد.

مریم طلابی، سرمربی تیم ملی تفنگ در مورد وضعیت تیم ملی بانوان در بازی های آسیایی هانگژو اعلام کرد: تیم ملی مردان و زنان شرایط بسیار خوبی دارند و مسابقات باکو نشانگر این مسئله است و به طور حتم در هانگژو به خوبی خود را نشان می دهند اما همانطور که ما در حال تلاش هستیم تیم های حریف نیز تلاش می‌کنند. شرایط ورزشکاران ساده تر از مسابقات باکو نیست اما شرایط خوبی داریم.

وی ادامه داد: ورزشکاران معروف باید نیمه پر لیوان را نگاه کنند و اینکه چه توانایی و پتانسیلی در گذشته داشته اند و چه توقعی از آن ها وجود دارد. در مسابقات باکو نتایج بسیار خوبی را در بخش سه وضعیت کسب کردیم و با امتیاز ۵۸۰ به مرحله بعدی صعود کردند. در بخش کسب سهیمه مردان نیز بسیار نزدیک هستیم و در کره شانس بیشتری نسبت به زنان دارند و مطمئن هستم هر سه مرد و هر چهر نفری که در اردو داریم پتانسیل کسب سهمیه را دارند و هیچ زمانی تا کنون به این نتیجه نزدیک نبوده اند.

قربانی رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه، گفت: متاسفانه برخی ورزشکاران در رشته تفنگ به حاشیه رفتند و صراحتا به آن ها اعلام کردیم که مدال می‌خواهیم و خوشبختانه شرایط تغییر کرد و علاوه بر کسب سهیمه المپیک موفق به کسب مدال شدیم.

محسن نصراصفهانی، سرمربی تیم ملی تپانچه در مورد وضعیت گلنوش سبقت الهی، بیان کرد: تیراندازی مسابقات ذهن ها با یکدیگر است و ورزشکاران از نظر فنی به یکدیگر کاملا نزدیک هستند و این نبرد ذهن ها است که در نهایت نتایج را مشخص می کند. ما رشته تجهیزات محور هستیم و تمام توان یک ورزشکار در گرو تجهیزات است و سبقت الهی با یک ایراد فنی که تا کنون سابقه نداشت روبرو شد و تمام فشار کپسول وی خارج شد و داور نیز اجازه تعویض کپسول را نداد و مجبور شد خط آتش را ترک کند و اگر هم پافشاری می‌کردیم ممکن بود ورزشکار دیسکالیفه شود و امتیاز رنکینگ از دست نرود. در نهایت هم متوجه نشدیم چه اتفاقی رخ داد اما احتمالا یک شی باعث شد این اتفاق رخ دهد و شانس کسب مدال از دست رفت.

وی ادامه داد: با تلاش‌های رییس فدراسیون به زودی سلاح جدید در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی تپانچه در مورد پیش بینی از تعداد مدال‌های در بازیهای آسیایی نیز گفت: عملکرد تیم ملی تیراندازی در رویدادهای گذشته نشان داده جزء سه تیم برتر جهان بوده و نفرات نیز جزء ۱۰ نفر اول دنیا بوده‌اند و امیدواریم بی‌سابقه‌ترین نتایج را در بازی های آسیایی رقم بزنیم.

پس از آن نیز رییس فدراسیون تیراندازی، گفت: وعده می‌دهیم که چند مدال طلا را کسب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۴

هرگز با این وضعیت طلا نمیارید