• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060503427
  • خبرنگار : 50037

در آیین افتتاح مرغداری ۱۳۳ هزار قطعه‌ای درگزین مطرح شد،

معاون وزیر جهادکشاورزی: نگرانی بابت تأمین پروتئین مرتفع شد

معاون وزیر جهادکشاورزی: نگرانی بابت تأمین پروتئین مرتفع شد

ایسنا/همدان در چهارمین روز از هفته دولت با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی مرغداری ۱۳۳ واحدی شهرستان درگزین به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر جهادکشاورزی در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: ظرفیت‌های استان همدان بالاتر از نیازهای آن است بنابراین باید در این استان میزان هماهنگی دستگاه.ها برای حمایت از بخش کشاورزی را افزایش داده و جزو اولویت‌ها باشد.

سیدمجتبی خیام‌نکویی افرود: همواره نوسانات قیمت در بازار موجب نگرانی مردم می‌شود که در این رابطه باید تلاش کرد دغدغه و نگرانی مردم از بابت سفره خانواده برطرف شود چراکه این امر بالاترین عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح امروز این واحد ۱۳۳ هزار قطعه مرغداری ظرفیت تولید استان را افزایش خواهد داد و نگرانی مسئولان را از نظر تأمین پروتئین مردم استان مرتفع خواهد کرد.

خیام‌نکویی با تأکید بر حمایت از بخش کشاورزی یادآور شد: امروز یکی از مهمترین وظایف ایجاد روحیه نشاط و امیدآفرینی در مردم بوده که هفته دولت بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب و جهاد تبیین خدمات نظام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت پروژه‌های مختلفی در حوزه جهادکشاورزی در سراسر کشور در حال افتتاح و کلنگ زنی است، خاطرنشان کرد: بیان این خدمات با استفاده از ظرفیت رسانه ها توسط همکاران جهاد کشاورزی از نقش موثری در ایجاد روحیه امیدآفرینی بین مردم و کشاورزان خواهد بود.

فرماندار شهرستان درگزین هم با بیان اینکه ️این طرح مرغداری با ظرفیت ۱۳۳ هزار قطعه برای ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که کل این اعتبار توسط مجری طرح تأمین شده است.

کمیل خواستان در ادامه بیان کرد: در دو سال دولت سیزدهم ۱۰۵ پروژه بزرگ و تأثیرگذار در شهرستان درگزین شروع شده و هم اکنون در حال اجراست .

وی از اجرای پروژه ۳۲۰ هکتاری شهرستان درگزین در شهر کرفس خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان تنها ۲۲۰ هکتار گلخانه وجود دارد حال اینکه این گلخانه ۳۲۰ هکتاری به عنوان بزرگترین گلخانه استان همدان  در حال احداث بوده و افتتاح آن از نقش مؤثری در توسعه گلخانه های استان همدان برخوردار خواهد بود.

خواستان با اشاره به اینکه هم اکنون در شهر قروه درجزین همزمان ۱۴ پروژه در حال اجراست، اضافه کرد: همزمان با هفته دولت ۵۰ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان در شهرستان درگزین  افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: ۳۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۱ میلیارد تومان به پروژه‌های قابل افتتاح و ۱۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی اختصاص خواهد داشت.

خواستان با بیان اینکه شهرستان درگزین دارای ۴۳ رشته قنات بوده که ۳۲ رشته از محل ماده ۵۶در حال لایروبی و احیاء شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این قنات‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، با توجه به مساحت شهرستان درگزین این شهرستان  شهرستانی کوچک بوده و به نسبت مساحت دارای بیشترین واحد مرغداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha