• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060201142
  • خبرنگار : 50548

حرکت کاروان دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین

حرکت کاروان دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی گفت: امروز 2 شهریورماه ۱۴۰۲ کاروانی متشکل از ۲۴۰ نفر از خانم‌ها و آقایان، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی برای شرکت در مراسم اربعین به سمت کربلا حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاریخچه راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: همایش اربعین و حضور در این راهپیمایی سابقه‌ای دیرینه دارد و از همان سال ۶۱ هجری که حادثه کربلا اتفاق افتاد، کاروان اهل بیت پس از حرکت از شام به کربلا بازگشتند و سرهای از بدن جداشده را به بدن‌ها ملحق کردند و اولین زیارت اربعین را به جا آوردند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام حسن عسکری(ع)، یکی از نشانه‌های مومن این است که در روز اربعین زیارت اربعین بخواند، افزود: این موضوع نشان از تأکید دین ما بر زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) دارد که مورد سفارش ائمه اطهار(ع) بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی اضافه کرد:  لذا زیارت اربعین از دور یا نزدیک و عرض ارادت و زنده نگه داشتن یاد امام حسین امر مهمی است که امروز در قالب همایش اربعین صورت می‌گیرد. جمعیت فرهیختگان و دانشگاهیان خراسان رضوی نیز همگام با مردم در این همایش شرکت می‌کنند.

حسینی مطلق ادامه داد: ستاد اربعین از دو ماه پیش در دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی شکل گرفت و با حمایت و مصوبه هیات رئیسه و شورای فرهنگی دانشگاه، دبیر ستاد مشخص شد و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بسیج دانشجویان، امروز کاروانی متشکل از ۲۴۰ نفر از خانم‌ها و آقایان، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: این کاروان به صورت زمینی و با اتوبوس پس از زیارت در قم و جمکران به سمت مرز حرکت خواهد کرد ‌تا ان‌شاالله در کشور عراق به خیل عاشقان حسینی بپیوندند و تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و در مدت حضور در عراق با شیعیان دیگر کشورها ارتباط می‌گیرند که ان‌شاءالله مقدمه آماده شدن ذهن‌ها و ظهور امام ‌زمان(عج) و تمدن بزرگ مهدوی خواهد بود. 

امام حسین(ع) محور وحدت مسلمانان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد خراسان رضوی عنوان کرد: شهادت مظلومانه امام حسین(ع) موجب شد وحدتی میان تمام مسلمانان جهان و به ‌ویژه شیعیان ایجاد شود. زمانی شیعیان متفرق بودند و در شهرهای مختلف به صورت پراکنده زندگی می‌کردند، اما امروز اربعین موجب شده شیعیان با هم پیوند بخورند و شاهد وحدت ۲۰ میلیونی میان نه تنها شیعیان، بلکه مسلمانان جهان در همایش اربعین باشیم. 

حسینی مطلق ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) برخلاف تصور دشمنانش، نه تنها موجب از بین رفتن او نشد، بلکه موجب شکل‌گیری وحدت و اتفاق نظر در جهان گشت. پیام دوستی و وحدت که از کنگره عظیم اربعین به تمام دنیا مخابره می‌شود، این است که اسلام به دنبال از بین بردن ظلم در جهان است و امام حسین(ع) فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر را به ما یاد داد. 

وی افزود: امروز علاوه بر شیعه، اهل سنت، مسیحی، بودایی، هندویی و ... در مسیر راهپیمایی اربعین گام برمی‌دارند و با مرور اتفاقات، سرگذشت و شهادت امام حسین(ع)، این اندیشه در ذهن‌شان قوت می‌گیرد که هیچ ظلمی در جهان پایدار نخواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha