• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402053120456
  • خبرنگار : 71505

کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود

کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود

دبیر کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت از برگزاری این کنگره در پنج محور اصلی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از ابتدای شهریورماه سال جاری خبر داد.

حسین علاء الدینی در نشست خبری کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت (ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی) گفت: امروز کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران آغاز به کار می کند. در این کنگره پذیرای شعر، داستان، خاطره و دل نوشته شاعران و داستان نویسان از سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این کنگره در پنج محور اصلی ایثار و مقاومت در آینه قیام سید الشهدا، کربلای خمینی امتداد کربلای حسینی در هشت سال دفاع مقدس، ایثار و مقاومت در سیمای ایثار جانبازان دفاع مقدس، جایگاه ایثار و مقاومت در نظم نوین جهانی و جایزه ویژه کنگره ایثار و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش‌های کنگره در سه بخش اصلی شعر شامل شعر کلاسیک و شعر آزاد، بخش داستان در قالب داستان کوتاه و داستانک و بخش خاطره و دلنوشته که ویژه خانواده شهدا و ایثارگران است پذیرای آثار اصحاب ادب، شاعران و نویسندگان از سراسر کشور است. علاقمندان می‌توانند از کانال ارتباطی Festivalifar در پیام رسان ایتا، روبیکا و سروش آثار خود را ارسال کنند. مهلت ارسال آثار نیز از اول شهریور ماه لغایت 20 آذر ماه خواهد بود.

وی اظهار کرد: اختتامیه کنگره در دیماه سال جاری و در ایام سالگرد شهادت سید الشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلام عباس کیانی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران نیز درباره کنگره سراسری شعر و داستان ایثار و مقاومت گفت: مجموعه فعالیت‌ها در اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران بر دو محور تکریم و ترویج قرار گرفته است. تکریم به این معنی که به هر طریقی به بازماندگان شهیدان و خانواده آنها بگوییم که قدردان زحمات و سختی‌های شما که بخاطر مردم و نظام تحمل کردید هستیم و در این مسیر به هر شکلی از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: در محور ترویج نیز ادامه حرکت مقاومت که با ترویج این فرهنگ محقق می‌شود تلاش خواهیم کرد. در مقطعی مقاومت و ایثار در جبهه‌ها خود را نشان می‌داد و در زمان  فعلی ایثار در اشکال مختلفی بروز و ظهور پیدا می‌کند. در زمانیکه دنیا دچار ویروس کرونا شده بود افرادی بودند که با به میدان آمدن تلاش وسیعی کردند و با ایثار خود مشکلات جامعه را به حداقل رساندند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم با حضور خود در میدان فرهنگی این کنگره را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار کنیم و امیدواریم با ارسال آثار به کنگره حرکت موثری در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا در انتهای این مراسم از پوستر کنگره نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha