• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402052817593
  • خبرنگار : 50034

معاون وزیر صمت:

شهرک بُنکداران همدان یک هاب بازار در غرب کشور خواهد بود

شهرک بُنکداران همدان یک هاب بازار در غرب کشور خواهد بود
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شهرک صنفی- صنعتی بوعلی ۲ (بُنکداران) همدان یک هاب بازار در غرب کشور خواهد شد.

فرشاد مقیمی شنبه ۲۸ مرداد در آیین افتتاحیه فاز نخست شهرک صنفی- صنعتی بوعلی ۲ همدان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این شهرک سرمایه‌گذاری شده و در حال حاضر ۴۰۰ واحد به بُنکداران همدان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه با این حرکت بین سایر استان‌ها هم تسری پیدا می‌کند، تصریح کرد: یکی از زیباترین و موفق‌ترین مشارکت‌ها بین بخش خصوصی و دولتی در این شهرک اتفاق افتاده است.

مقیمی ادامه داد: نتیجه این بوده که در ابتدا مشارکت بخش خصوصی و اتاق اصناف در کنار فعالیت بخش دولتی دنبال شده و امروز بهره برداران در ایجاد و طراحی شهرک نقش داشتند.

وی با بیان اینکه از عدد سرمایه گذاری صورت گرفته ۹۰۰۰ میلیارد توسط اصناف و بخش خصوصی انجام شده است، افزود: این تجربه قابلیت انتقال به سایر استان های را کشور دارد بنابراین از سایر استان ها دعوت کردیم از شهرک همدان بازدید کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه در شهرک صنفی- صنعتی بوعلی ۲، ۳۰ هکتار اجرایی شده و  ۲۰ هکتار باقی مانده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد به صنف کیف و کفش و ۱۰۰ واحد هم به صنایع دستی واگذار شده است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در کشور بیش از سه میلیون و ۲۵۰ هزار صنف داریم که بیشتر تولیدی و بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار واحد توزیعی هستند که امکان اینکه در شهرک های صنفی مستقر شوند، وجود دارد.

مقیمی یادآور شد: ۳۹۸ شهرک صنعتی داریم که زون صنفی پیش بینی شده است اما چون خارج از حریم شهرها هستند، استقبال نمی شود، در همدان هم به علت نزدیکی به شهر استقبال خوبی از سوی اصناف صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همه زیرساخت‌های صنعتی در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: شهرک مبلمان، شهرک سیر، شهرک فناوری و منطقه ویژه اقتصادی از زیرساخت های صنعتی در این استان است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست کاری که در همدان شده است، تبدیل به مدل اجرایی برای کشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha