• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402052616834
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبرداد

تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه با اهداف پنج‌گانه

تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه با اهداف پنج‌گانه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه با اهداف پنج‌گانه خبرداد و گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارزیابی مدارس سراسر کشور بر اساس اهداف پنج‌گانه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا اصغر باقر زاده‌ در سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش گفت: برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه بر اساس پنج هدف پایه شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی ضمن تشریح محورهای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه، از ارزیابی مدارس براساس شاخص‌های تعیین‌شده در سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش خبر داد و اظهارکرد: در برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدارس کشور به دنبال بررسی اشکالات برنامه‌های پرورشی سراسر کشور در سال جاری، مهمترین مشکل در این حوزه، حجم بالای برنامه‌ها و نبود انسجام و هماهنگی بین بخش‌های مختلف ارزیابی شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس نیز برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه بر اساس پنج هدف پایه شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین شد که ذیل هر یک از اهداف نیز محورها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده و برای انسجام بیشتر و تسهیل کارهای پرورشی متناسب با امکانات مدارس مد نظر قرار گرفته است.

باقرزاده، مهمترین برنامه محوری در ذیل هدف پایه‌ای ایمان را «اقامه نماز در مدارس» ذکر کرد و افزود: مدیران مدارس موظف هستند پیرامون این موضوع، رویکردها و راهکارهای اجرایی را در مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی با بیان این که در حوزه امید نیز محوریت با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است، اعلام کرد: امسال هر مدرسه باید دانش‌آموزان خود را به مدت دو روز در اردوهای تربیتی مشارکت دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: به منظور تحقق هدف پایه‌ای هویت، جنبه هویت اجتماعی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه مورد توجه است که بر همین اساس نیز مدیر مدرسه باید تلاش کند تا هر دانش‌آموز در یکی از تشکل‌های مدرسه‌ نقش‌آفرینی کند.

وی برگزاری برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی را رویکرد مورد نظر در جهت تحقق هدف پایه‌ای نشاط ذکر کرد و افزود: در هدف پایه‌ای خردورزی نیز جمع‌آوری سوالات و شبهات دانش‌آموزان و ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ در مورد آن‌ها تعریف شده است.

باقرزاده با بیان این که شاخص ارزیابی مدارس براساس همین پنج محور خواهد بود، تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید بر اساس همین محورها، شاهد ارزیابی مدارس در سراسر کشور خواهیم بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال مجوز اولیه جهت به‌کارگیری ۱۱ هزار مربی پرورشی جدید در مدارس اخذ شده است.

باقرزاده در مورد وضعیت مشاوران مدارس گفت: بر اساس مصوبه دولت باید به ازای هر دانش‌آموز، یک ساعت در هفته مشاوره وجود داشته باشد که لازمه این امر وجود ۴۰ هزار مشاور در مدارس کشور است ولی در حال حاضر ۱۳ هزار مشاور داریم که این کمبود به مرور زمان شکل گرفته و افزایش یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  وی در پایان گفت: موضوع بسیار مهم در بخش مقابله با آسیب اجتماعی مدارس، احیای برنامه نماد است که شامل شناسایی از طریق غربالگری، تحلیل داده ها و اطلاعات از طریق برش های استانی و منطقه ای، تشکیل ائتلاف از طریق سایر ارگان های کشور و رسانه، آموزش سواد رسانه ای و پیوست فرهنگی و رسانه ای از طریق بسته محتوایی و فعالیت خط۱۵۷۰ مشاوره تحصیلی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha