• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402052314552
  • خبرنگار : 90057

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

وزیر دفاع روسیه از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی نظامی-فنی ارتش روسیه ۲۰۲۳ (آرمیا) که در مسکو برگزار شده، دیدن کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از غرفه‌های هند، ایران و چین در این نمایشگاه بازدید کرد.

در غرفه چین، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین، موشک‌های هدایت شونده و موشک‌های ضد هوایی به ویژه سیستم دفاع هوایی HQ-۲۲E، سیستم موشکی دفاع هوایی FK-۲۰۰۰ به وزیر دفاع روسیه نشان داده شد.

همچنین رئیس دپارتمان نظامی روسیه لباس و تجهیزات حفاظتی برای سربازان را مورد بررسی قرار داد.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع چین گزارش داد، لی شانگفو، وزیر دفاع چین در ۱۴ تا ۱۹ اوت از فدراسیون روسیه بازدید خواهد کرد و در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو که در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های پاتریوت برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

شویگو همچنین از غرفه‌های مجهز به تجهیزات نظامی ایران که در آن پهپادهای آرش، ابابیل-۵، کرار و همچنین سامانه جنگ الکترونیک به نمایش درآمده بود، بازدید کرد.

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

بر اساس گزارش اسپوتنیک، مهم‌ترین تجهیزات عرضه‌شده در غرفه ایران سه پرنده بدون‌سرنشین: کوادکوپتر، مهاجر ۶ و کرار-۳ است که از کوادکوپتر می‌توان برای اهداف غیرنظامی مانند اطفای حریق و همچنین اهداف نظامی استفاده کرد و آن‌ها همچنین قادر به حمل پرتابه‌های تهاجمی هستند.

وزن برخاست کوادکوپتر به ۲۱ کیلوگرم می‌رسد و وزن محموله آن بین یک تا هفت کیلوگرم است که قابلت پرواز تا مسافت ۱۰ کیلومتر و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ متری را دارد و زمان پرواز آن به یک ساعت می‌رسد.

وزن پهپاد مهاجر ۶، ۶۷۰ کیلوگرم است و قابلیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌تواند به مدت ۱۲ ساعت، ۲۰۰۰ کیلومتر را در ارتفاع حدودا ۵ کیلومتری بپیماید. پهپاد کرار-۳، ۵۱۰ کیلوگرم است و این توانایی را دارد ۲۵۰ کیلوگرم را با خود حمل کند و تا ارتفاع ۹ کیلومتر پرواز کند. از این پهپاد به عنوان پرنده انتحاری نیز می‌توان استفاده کرد.

کارن بروتیان، معاون وزیر دفاع ارمنستان نیز ضمن بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه آرمیا ۲۰۲۳ که در مسکو برگزار شده با مقامات ایرانی حاضر در نمایشگاه گفتگو کرد.

بازدید وزیر دفاع روسیه از غرفه ایران در نمایشگاه «آرمیا ۲۰۲۳»

این نمایشگاه امروز با سخنرانی ویدئویی پوتین، رئیس جمهور روسیه و بازدید سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در پارک پاتریوت، منطقه مسکو از ۱۴ تا ۲۰ اوت تحت نظارت وزارت دفاع کار خود را آغاز کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح ایران در همایش گذشته « آرمیا -۲۰۲۲» متذکر شد که "حضور شرکت‌های خارجی و مقامات ارشد کشورهای جهان در همایش آرمیا-۲۰۲۲ به وضوح نشان می‌دهد که تحریم‌های ضد روسیه شکست خورده است".

وی افزود: "حتی نمایشگاهی که شرکت‌های زیادی از سراسر جهان در آن حضور دارند نشان می‌دهد که تحریم‌ها کاری از دستشان برنمی‌آید، حضور مقامات ارشد کشورهای خارجی در این مجمع و صحبت‌های آنها به وضوح نشان می‌دهد که تحریم‌ها علیه روسیه شکست خورده است".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha