• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040603844
  • خبرنگار : 71038

ابراز امیدواری کنعانی درباره فراهم‌شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات

ابراز امیدواری کنعانی درباره فراهم‌شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در تشریح روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز - چهارشنبه-  با بیان این که دستگاه دیپلماسی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور تمامی تلاش‌ها و ابتکار عمل‌های خود را به گرفته است، گفت: برای انجام این موضوع اقدامات و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

تعیین اعضای مجری و ناظر انتخابات در خارج از کشور

وی با بیان این که اطمینان حاصل کرده‌ایم که امکانات لازم به تمام نمایندگی‌ها برای اخذ آرا ارسال شده است، گفت: اعضای مجری و ناظر انتخابات تعیین شده‌اند. نقش شهروندان ایرانی در خارج از کشور در این زمینه تعیین کننده است و از توان آن‌ها، حداکثر استفاده شده است.

کنعانی ادامه داد: برای ما حائز اهمیت است که همان طور که در داخل کشور اهتمام جدی وجود دارد که شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم در خارج از کشور نیز شاهد مشارکت حداکثری ایرانیان خارج از کشور باشیم و تلاش‌های خود را در این زمینه انجام داده‌ایم.

ابراز امیدواری کنعانی درباره فراهم‌شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

شاهد مشارکت بیشتر ایرانیان خارج از کشور در انتخابات خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار کشور در مناسبات خارجی می‌شود، گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که داریم شاهد مشارکت بیشتر ایرانیان خارج از کشور در انتخابات خواهیم بود.

کنعانی ادامه داد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که با ابزار و شیوه های مختلف میان مردم و نظام فاصله ایجاد کنند ولی توفیقی در این زمینه به دست نیاورده‌اند.

ابراز امیدواری نسبت به فراهم شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و پرنشاط با مشارکت حداکثری مردم باشیم، در مورد مشارکت حجاج ایرانی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهرهای مدینه و مکه موافقت نکرده است، گفت: ما پیش از این در مورد مشارکت حجاج ایرانی در عربستان در انتخابات تمام تدابیر لازم و هماهنگی‌های رسمی لازم را با مقامات عربستان انجام داده بودیم و تلاش کرده بودیم که این زمینه فراهم شود که حجاج ایرانی بتوانند در مکه و مدینه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی ادامه داد:  امروز هم در وزارت خارجه، مدیر کل خلیج فارس وزارت خارجه و رئیس ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور با سفیر عربستان در تهران در این ارتباط  رایزنی و مشورت کردند و آخرین مشورت‌ها و رایزنی‌ها در این زمینه انجام شد کما اینکه پیش از این نیز سفیر ایران در عربستان پیرو اقدامات و مکاتبات رسمی صورت گرفته با مقامات عربستان، تلاش‌های لازم را در این زمینه انجام داده بود.

کنعانی گفت: ما همچنان امیدواریم که بتوانیم در ساعات محدود باقی‌مانده تا آغاز لحظه برگزاری انتخابات، امکان مشارکت حجاج ایرانی در این انتخابات فراهم شود.

ابراز امیدواری کنعانی درباره فراهم‌شدن امکان مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات
نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

برگزاری مراسم چهلم شهید امیرعبداللهیان با حضور مقامات کشوری و لشکری

وی همچنین در بخشی از سخنان خود در این نشست خبری گفت: مراسم چهلم شهید خدمت آقای حسین امیر عبداللهیان فردا (پنج‌شنبه) صبح در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور مردم و همچنین مقامات لشکری و کشوری و اعضای دستگاه دیپلماسی کشور برگزار  می‌شود.

اطمینان از مشارکت بدون مشکل ایرانیان در انتخابات

سخنگوی وزارت  امور خارجه همچنین در سخنان خود در مورد برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور گفت: پیش از این در برخی از کشورها شاید ایجاد مزاحمت‌هایی برای مشارکت شهروندان‌مان در انتخابات بودیم. ما به این موضوع اهتمام و توجه لازم را داریم و در این ارتباط با مقامات رسمی کشورها از جمله وزارت خارجه‌های آنها چه از طریق ارسال  یادداشت رسمی و چه از طریق دیدار سفرایمان با مقامات وزارت خارجه و دیگر مسئولان ذی‌ربط کشورهای مقصد، این اطمینان لازم حاصل شده که ان‌شاءالله شاهد مشکلی برای مشارکت ایرانیان در انتخابات نباشیم و آنها بتوانند با آرامش در انتخابات شرکت کنند.

تمهیدات برای شمارش آرا در خارج از کشور با دقت و امانت

کنعانی همچنین گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده که بعد از پایان رای‌گیری آرا توسط هیات اجرایی برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای با دقت و امانت شمارش شود و با همان دقت و امانت‌داری از طریق وزارت خارجه به ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha