• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052112644
  • خبرنگار : 50163

آنچه در جلسه مدیریت بحران ابهر گذشت؛

از ضرورت افزایش ایمنی برخی واحدهای صنعتی تا وضعیت ضایعات فروشی‌های حسین‌آباد

از ضرورت افزایش ایمنی برخی واحدهای صنعتی تا وضعیت ضایعات فروشی‌های حسین‌آباد

ایسنا/زنجان در جلسه مدیریت بحران شهرستان ابهر بر ضرورت افزایش ایمنی واحدهای صنعتی ابهر به ویژه در زمینه آتش‌سوزی و همچنین وجود خطر حریق در ضایعات فروشی‌های حسین‌آباد بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان صبح امروز (۲۱ مردادماه) در جلسه مدیریت بحران شهرستان ابهر با بیان اینکه افزایش مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی از جمله آتش‌سوزی در مراتع به ویژه در فصل تابستان خسارات مختلفی را به بار می‌بارد، عنوان کرد: با توجه به این موضوع حتما باید تمرین‌های دوره‌ای پاسخ به بحران برگزار شود.

عباس بابایی با بیان اینکه برگزاری مانورها و تمرین‌های مختلف از جمله مانور ساعت صفر با برد وسیع‌تر کمک می‌کند در مواقع بحرانی بتوانیم آمادگی بیشتر داشته باشیم، گفت: ایجاد هماهنگی و سازماندهی لازم بین اعضا از دیگر نتایج برگزاری این ‌مانورهاست.

این مسئول با تاکید بر اینکه این مانورها سبب می‌شود به هدفمان که جلوگیری از خسارت جانی و مالی است برسیم، افزود: این کار در واقع یک نوع پیشگیری نیز محسوب می‌شود و گامی مثبت در راستای بالا بردن آمادگی مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به مانور برگزار شده در ابهر، تصریح کرد: با ارزیابی فنی که انجام شد دستگاه‌های خدمت‌رسان خیلی خوب و سریع در محل مانور حاضر شده و معدل خوبی کسب کردند.

بابایی با توضیح اینکه مانور ساعت صفر ابهر با موضوع آتش‌سوزی و حریق با انتخاب یکی از شرکت‌های ریسندگی منطقه به علت موقعیت مکانی و تولیدات قابل اشتغال و حساس جهت تست آمادگی دستگاه‌ها و گروه‌های امدادی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال نیز  یک‌ مانور تخصصی استانی در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش خطر حریق در مراتع، عنوان کرد: این موضوع هم توسط مردم و هم توسط مدیران باید جدی گرفته شود زیرا یک حریق ساده می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری برای محیط زیست در پی داشته باشد.

احمد ذوالقدر با اعلام آمادگی برای برگزاری و میزبانی از مانور مدیریت بحران استان، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همواره آمادگی لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند.

این مسئول با توضیح اینکه برخی از شرکت‌های ابهر در مواقع بحرانی آسیب‌پذیر هستند، اضافه کرد: این بحران در حوزه آتش‌سوزی بیشتر از سایر حوزه‌هاست به طوری که در آتش‌سوزی یکی از واحدهای ضایعاتی ابهر اطفای حریق چهار ساعت به طول انجامید.

ذوالقدر با توضیح اینکه برگزاری این قبیل مانورها سبب افزایش آمادگی اعضا می شود، متذکر شد: باید نقاط ضعف این مانورها بررسی و رفع و همچنین نقاط قوت تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران واحدهای صنعتی شهرستان باید حساسیت لازم را در زمینه افزایش سطح ایمنی واحد خود داشته باشند، افزود: گاهی یک غفلت و بی‌توجهی کوچک می‌تواند خسارت هنگفتی به بار آورد.

انتهای میام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha