• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070503911
  • خبرنگار : 50163

شمار خانه‌های هلال در زنجان به ۲۶۱ باب رسید

شمار خانه‌های هلال در زنجان به ۲۶۱ باب رسید

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: به‌مناسب گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تعداد خانه‌های هلال این استان با افتتاح خانه هلال احمر در مرکز مشاوره اسلامی سماح به ۲۶۱ باب رسید.

حکمت‌الله هاشمی امروز (پنجم مهر ماه) در آیین افتتاح خانه هلال مرکز مشاوره اسلامی سماح، بیان کرد: جوانان، مهمترین جامعه هدف جمعیت هلال‌ احمر هستند و این جوانان سرمایه‌های جامعه‌اند. امروز روحانیت می‌تواند با نگاه گسترده و جمعی خود به مسائل جامعه، موجب سازماندهی جوانان شود و فلسفه ایجاد خانه‌های هلال نیز توانمندسازی جامعه محلی است.

وی ادامه داد: رویکرد و تفکرات سازمانی جمعیت هلال‌ احمر را باید بین جوانان تبیین کنیم و آنها با بهره‌مندی از آموزش‌ها در پاسخگویی به حوادث و سوانح، آمادگی کامل داشته باشند.

وی اظهار کرد: هدف جمعیت هلال‌ احمر آموزش آحاد جامعه است. بنابراین باید در خانه‌های هلال آموزش‌ها را افزایش دهیم و آحاد جامعه می‌توانند آموزش‌های هلال احمر را فرا گیرند.

هاشمی با بیان اینکه آموزش و کمک‌های اولیه در جامعه از جایگاه با ارزشی برخوردار است و حمایت‌های روانی پیش‌نیاز آموزش است، گفت: با انجام کمک‌های اولیه ضمن اینکه پیش‌درمانی را انجام می‌دهیم موجب کاهش ۵۰ درصد هزینه‌های درمان در جامعه می‌شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان نیز در این آیین بیان کرد: طلاب و روحانیون همیشه در کنار مردم هستند. پیامبر اسلام و ائمه اطهار و علمایی که جانشینان امامان و پیامبرانی هستند، طبیب دوار بطبه نامیده می‌شوند، طبیب دوار بطبه خودشان مریض را جست‌وجو می‌کنند و به درمان آنها می‌پردازند.

حجت‌الاسلام سپهری ادامه داد: طبیب‌های واقعی کسایی هستند که روح بیمار را درمان می‌کنند و امراض روحی باید درمان شود تا زندگی انسان دارای رفاه و آسایش گردد.

وی افزود: خانه هلال با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی و امدادرسانی سریع برای نجات انسان‌ها در حوادث و بحران در مرکز مشاوره اسلامی سماح استان زنجان افتتاح می‌شود و هلال‌ احمر در حوادث و بحران بسیار خوش درخشیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha