• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051911819
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعاون گیلان خبر داد

تعهد گیلان برای ایجاد ۳۲ هزار شغل در سالجاری

تعهد گیلان برای ایجاد ۳۲ هزار شغل در سالجاری

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون گیلان، تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل دانست و ادامه داد: امسال سال رشد ۳.۵ درصدی تعهد استان هستیم و باید ۳۲ هزار شغل ایجاد کنیم.

سیاوش آقاجانی امروز ۱۹ مرداد در کارگروه اشتغال استان گیلان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به سهم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی استان از محل اعتبارات جزء یک تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: ۱۸ هزار طرح ثبت نام شده داشتیم که همه این طرح ها را به بانک معرفی کردیم.

وی از پرداخت تسهیلات به ۱۵ هزار طرح خبر داد و افزود: در این بخش شاهد پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی هستیم که معادل ۹۱ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین به سهم ابلاغی ۱۹۰۰ میلیارد تومانی استان از محل اعتبارات جزء دو تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: سهم تخصیصی استان ۱۶۰۰ میلیارد تومان و سهم پرداختی ۸۷۰ میلیارد میلیارد تومان، یعنی معادل ۵۳ درصد بوده است.

آقاجانی، مجموع تسهیلات پرداخت شده اشتغالزایی در گیلان را ۲۱۸۸ میلیارد تومان دانست و یادآور شد: اشتغال قابل توجهی از محل تبصره ۱۶ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه گیلان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و مشاغل روستایی جایگاه دوم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در این بخش ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون گیلان همچنین تعهد اشتغال استان در سال گذشته را ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل دانست و ادامه داد: امسال سال رشد ۳.۵ درصدی تعهد استان هستیم و باید ۳۲ هزار شغل ایجاد کنیم.

علیرضا نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز، با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ را جذب کردیم، گفت: شاهد تحقق ۹۵ درصدی سهم ابلاغی استان بودیم.

وی بخش های کشاورزی، تعاون و کمیته امداد را دارای بیشترین درصد تحقق دانست و اضافه کرد: برای ۶۴۳ طرح پرداخت تسهیلات انجام شده که بیشترین طرح ها متعلق به جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

مدیرکل امور اقتصادی گیلان از پرداخت میانگین تسهیلات ۱.۸ میلیارد تومانی به هر طرح خبر داد و اضافه کرد: سه مگاپروژه در بخش کشاورزی و صنایع بسته بندی و دو مگاپروژه در بخش بهداشت و درمان داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha