• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051811265
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

نگاه تربیتی در دل آموزش‌وپرورش نیاز است

نگاه تربیتی در دل آموزش‌وپرورش نیاز است

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در تاریخ ۱۷۰ ساله رسمی آموزش‌وپرورش کشور داده‌هایی که در خردادماه سال‌ جاری در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت یکی از استانداردترین داده‌ها و نمرات بود.

علی اسماعیلی پیش از ظهر امروز (۱۸ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به اهمیت خبر و رسانه، اظهار کرد: با توجه به رویه جدید در نوع نگاه به کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان، مطالبه عمومی خاصه این بود که نمرات امتحانات نهایی ثبت شده مورد دقت و اعتنا باشد و برای اینکه خانواده‌ها نیز یقین داشته باشند که در امتحانات نهایی به یک دید با دانش‌آموزان رفتار می‌شود؛ نوع برگزاری امتحانات نهایی متفاوت شده و بحث تصحیح اوراق نیز به شیوه جدید درآمده است.

وی با بیان اینکه طراحی‌هایی که از سال قبل در نوع انتقال سوال به مراکز اجرایی آزمون انجام شد، سوالات طبق قرنطینه‌ها انجام و به صورت متمرکز به حوزه‌ها انتقال داده می‌شد، افزود: در بخش اجرای امتحانات نهایی نیز همه تلاش‌مان این بود که در زمان‌بندی ورود دانش‌آموزان به خوبی انجام شود. همچنین در تاریخ ۱۷۰ ساله رسمی آموزش‌وپرورش در کشور داده‌هایی که در خردادماه سال‌جاری در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت یکی از استانداردترین داده‌ها و نمرات بود.

این مسئول ادامه داد: تصحیح اوراق امسال ملی بود و ممکن بود در استان زنجان اوراق استان‌های دیگر را تصحیح می‌کردیم. حدود ۱.۹۹ صدم میانگین افت نمره درکل کشور بود که این آمار در استان زنجان یک نمره بود. اگر تا سال قبل جایگاه قبولی خردادماه زنجان در کل کشور در سه رشته پایین بود ولی در سال‌جاری که میانگین کشور ۶۹.۴۲ درصد بود در استان زنجان میانگین قبولی ۷۰.۷۲ درصد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۴ منطقه آموزش‌وپرورش در استان وجود دارد که به غیر از سه منطقه بقیه مناطق از ۱۸ رتبه تا ۲۷۵ رتبه ارتقا پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد در دورترین نقاط استان هم تلاش بر این بوده که کیفیت آموزشی افزایش یابد، ادامه داد: همزمان ۱۷ ملک برای مولدسازی ارائه کردیم و امسال نیز ۴ ملک با ۲۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم که باید وزارت اقتصاد و دارایی مجوز صادر کند و به محض صدور مبلغ از آن در امر مدرسه‌سازی هزینه خواهد شد. همچنین در هفته دولت سال‌جاری نیز ۱۸ کلاس جدید در قالب ۲۳ مدرسه افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به رتبه‌بندی معلمان نیر آنطور که باید پرداخته نشده است، عنوان کرد: دو استان در خصوص رتبه‌بندی معلمان کار خود را انجام داده‌اند که زنجان جزو آن دو استان است. نگاه تربیتی در دل آموزش‌وپرورش نیاز است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آموزش اتفاقات خوبی افتاده و مسیر خوبی را پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم مسیر را ادامه دهیم، گفت: در حوزه تربیت و تغییر رفتار نیز اتفاقاتی در طول زمان اتفاق خواهد افتاد. سعی بر این بوده تا برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی که به‌دلیل کرونا به فراموشی سپرده شده بود را احیا کنیم. برنامه‌های هنری، فرهنگی و نگاهی که به حوزه تربیت‌بدنی اتفاق افتاد را به‌عنوان برنامه‌های تربیتی معتقد هستیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ورزش‌های گروهی وارد برنامه‌های دانش‌آموزی شد و سعی کرده‌ایم اردوگاه‌ها و کانون‌های تربیتی را احیا کنیم، اضافه کرد: در بحث مدارس غیردولتی ورودهای خاصی شده و یک مورد اعتراض در این خصوص شهریه مدارس است که امسال در قالب بحث رتبه‌بندی مدارس پرداخته شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۹۰ مربی پرورشی تخصصی در استان داریم که در این حوزه به ۲۳۰ نفر نیز نیاز داریم، گفت: در خصوص کمک به مدارس نیز مدیران باید هنرمندانه جذب کمک کنند. در حال حاضر میزبان مدرسان طرح ملی شهاب هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha