• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402050201538
  • خبرنگار : 50444

اعلام انتظارات اعضای شورای شهر بجنورد از سرپرست شهرداری

اعلام انتظارات اعضای شورای شهر بجنورد از سرپرست شهرداری

ایسنا/خراسان شمالی یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد ۲ مردادماه با حضور جمشید عین بیگی رئیس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، سرپرست شهرداری بجنورد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد و اعضای شورای شهر، انتظارات خود از سرپرست شهرداری را تشریح کردند.

 به گزارش ایسنا، جمشید عین بیگی، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه از پیگیری‌های اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر در مدیریت جلسات طی یک ماه گذشته و همچنین تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تقدیر کرد.

عین بیگی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار سابق، انتصاب کشمیری به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد را تبریک گفت و بر ضرورت حرکت در مسیر ارائه خدمات شایسته به مردم تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از اقدامات شهرداری بجنورد در سیاه پوش نمودن و تبلیغات محیطی به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ساماندهی و همکاری با هیأت های مذهبی در برگزاری مراسم سوگواری تقدیر کرد.

 سید محمدعلی کشمیری سرپرست شهرداری بجنورد نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده طی دوره سرپرستی در ۲ حوزه عمرانی و خدمات شهری ارائه کرد.

وی اولویت کاری را با توجه به فصل کاری، در حوزه عمرانی دانست و گفت: در فصل عمرانی، همه توانمان را باید به اجرا خدماتی که درصد قابل قبولی از شهروندان را در بر می‌گیرد، معطوف کنیم.

 وی در ادامه از جذب اعتبارات دولتی برای احیای قنات‌های شهر بجنورد خبر داد و گفت: نظافت پارک‌ها به صورت گروهی نیز در دستور کار قرار دارد.

کشمیری در پایان بیان کرد: از نقدها و انتقادات منصفانه استقبال می‌کنیم و تلاش داریم چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی به جهت بالا بردن سطح عملکرد، فضای آرامی را حاکم نمایم.

احمد رضا یزدانی رئیس کمیسیون حقوقی نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی مدیریت شهری، از وجود برخی ناهماهنگی‌ها در امور گلایه کرد و خواستار پیگیری و رفع آن شد.

رسیدگی به پارک دوبرار

 سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش، پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر، پارک دوبرار را دارای ماهیت و ظرفیت‌های ویژه دانست و خواستار احیای این مجموعه در حوزه عمرانی شد.

وی در ادامه بر هوشمند سازی مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها تاکید کرد.

علی اربابی رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز به ظرفیت‌ها در حوزه عمرانی اشاره کرد و خواستار توزیع خدمات با محوریت عدالت شد.

استفاده از آسفالت هوشمند

وی در ادامه بر استفاده از تکنولوژی آسفالت هوشمند و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: این تکنولوژی در استان خراسان رضوی به‌کار گرفته شده که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به تراکم بالا، خود ترمیمی و... اشاره کرد که صرفا اختلاف قیمت ۲۰ درصدی دارد.

 اربابی در پایان به طرح مطالعاتی جامع گردشگری اشاره کرد و گفت: برای پارک‌های بش قارداش و بابا امان با صرف هزینه و جلسات متعدد با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان طرح جامع گردشگری توسط مشاور تهیه شد که در وزارتخانه مورد قبول قرار نگرفت و از آنجایی که برای حضور سرمایه گذاران، نیازمند نهایی شدن آن هستیم، مدیریت شهری باید پیگیر آن باشد.

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر نیز از وضعیت نامطلوب فضای سبز گلایه و بیان کرد: شهرداری بجنورد جزو دو درصد از دستگاه های کشور است که به پنجره ملی خدمات دولت متصل نشده و این زیبنده شهرداری مرکزی استان نیست. هوشمندسازی باید تا اتصال شهرداری بجنورد به پنجره ملی خدمات دولت حمایت و تقویت شود.

او در ادامه به عدم وجود برنامه‌ریزی در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی اشاره کرد و به جهت تقویت حوزه درآمد، خواستار ارائه گزارش کامل شهرداری در خصوص میزان درآمدها و مانده حساب ها در سه‌ماه نخست سال جاری شد.

لایروبی قنوات

 مهدی معلم عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر نیز قنات‌های شهری را رگ‌های حیاتی شهر دانست و ادامه داد: اعتبارات دولتی جذب شده برای احیای قنات‌ها کافی نیست و لازم است اعتبارات شهرداری نیز به این طرح الحاق و لایروبی انجام شود.

تکمیل پروژه‌های ورزشی

 مصطفی دلیریان رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر نیز شهرداری‌ها را مجری سیاست‌های شوراها دانست و در ادامه خواستار تکمیل پروژه‌های فضاهای ورزشی محلات و راه اندازی استخر شهروند شد.

وی همچنین تاکید کرد: طی هفته جاری یا آینده بازدیدی از تمام آن ها خواهیم داشت و مردم به ویژه جوانان انتظار دارند به آن ها رسیدگی شود.

تکلیف بیمارستان زنان و کودکان مشخص شود

 اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر نیز رسیدگی به موضوع جانمایی زمین برای احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و کودکان، لایحه روند مناقصات خودروهای سبک و سنگین، گزارش کارشناسی از خشک شدن قنات صدرآباد و نحوه واگذاری ون‌های شهرداری بجنورد را دارای ضرورت دانست و خواستار پیگیری و ارائه گزارش به شورای اسلامی شهر شد.

در ادامه جلسه نسبت به قرائت نامه‌های رسیده، مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد، هیات تطبیق فرمانداری و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام شد.

گفتنی است خرید یک دستگاه کامیونت جک ۶ تن برای استفاده دستگاه خط کشی معابر به تصویب اعضا رسید.

سپس بخش دوم این جلسه به صورت غیر علنی ادامه یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha