• دوشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403070201355
  • خبرنگار : 50444

معاون استاندار:

اطلس سالمندان خراسان شمالی تدوین شود / سرعت سالمندی در استان زیاد است

اطلس سالمندان خراسان شمالی تدوین شود / سرعت سالمندی در استان زیاد است

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت تدوین اطلس سالمندان در استان تاکید کرد.

حسن ناهیدی در شورای سالمندان که امروز (دوم مهر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سالمندی یک پدیده جهانی است و ما هم در استان با آن روبه‌رو هستیم. 

وی با بیان اینکه باید پیش از ورود مردم به دوران سالمندی به فکر آن‌ها باشیم، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مردم با سلامتی وارد سن سالمندی شوند. 

او بیان کرد: طب کار از جمله مواردی است که باید در محیط کاری رعایت شود که در سالم ماندن شاغلان در همه محیط‌ها تاثیر چشمگیر دارد.

وی به افزایش مهارت‌آموزی در محیط‌های کاری اشاره کرد و گفت: افزایش مهارت در محیط کاری نه‌تنها فزایش بهره‌وری را به دنبال دارد، بلکه سبب استرس کمتر کارمندان و شاغلان می‌شود که سلامتی آن‌ها را به‌دنبال دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت غربالگری کارمندان استان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی کارمندان خود را نسبت به تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، غربالگری کنند تا در صورت وجود عارضه‌ای خاص بتوان آن را در سنین پایین‌تر و پیش از سالمندی و با هزینه‌های کمتر و درمان مؤثرتر درمان کرد.

مسئول سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۰.۷ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند. 

محدثه معصومی ادامه داد: میانگین جمعیت سالمندان در کشور ۱۱.۲ درصد است که نشان می‌دهد تعداد سالمندان در خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است؛ اما نباید از سرعت افزایش جمعیت سالمندی استان غافل شویم، چراکه خراسان شمالی با سرعت بالایی به سمت سالمندی در حرکت است. 

وی افزود: میزان جمعیت سالمندان در استان براساس آخرین آمار ۱۰.۷ درصد است، اما آمار سال گذشته ۱۰.۰۴ بود که این میزان از افزایش جمعیت سالمندی قابل تامل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha