• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402043119705
  • خبرنگار : 50356

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت اثرگذاری منطقه ویژه سرخس در اقتصاد ملی

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت اثرگذاری منطقه ویژه سرخس در اقتصاد ملی

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و امکان توسعه تعاملات منطقه‌ای از طریق آن، تمام ظرفیت‌ها را برای تقویت این منطقه ویژه اقتصادی و افزایش اثرگذاری آن در اقتصاد ملی به کار خواهیم گرفت.

مالک رحمتی در بازدید از نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف‌ حوزه اقتصاد کشور، همواره این بوده است که نمی‌توانستیم ظرفیت‌ها و استعدادهایمان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم اما در حال حاضر با این ابتکار، فرصت خوبی به‌دست آمده تا در این خصوص به موفقیت‌هایی برسیم.

بستر ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذار و تعریف پروژه‌های مشارکتی بین مناطق

وی افزود: ابتکار برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف که توسط دبیرخانه مناطق آزاد صورت گرفته، فرصتی را فراهم کرده تا ظرفیت‌های همه این مناطق در کنار هم قرار بگیرد.

رحمتی بیان کرد: همین امر سبب شده علاوه بر معرفی متمرکز این توانمندی‌ها، مدیران مناطق نیز نه تنها به طور مستقیم با سرمایه‌گذاران در ارتباط باشند، بلکه بتوانند با یکدیگر نیز وارد مشارکت و همکاری شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: حضور متمرکز مدیران مناطق موجب می‌شود، سرمایه‌گذار سریع‌تر به نتیجه برسد، مستقیماً با مدیران مناطق وارد مذاکره شده و قرارداد آن‌ها نیز با حضور روسای مناطق نهایی شود.

فراهم بودن امکانات و زیرساخت در سرخس

وی بیان کرد: یکی از مناطق ویژه فعال کشور، منطقه ویژه اقتصادی سرخس است که هم تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز در آن تامین شده و هم زیرساخت‌های لازم مانند فرودگاه و راه‌آهن را برای توسعه تعاملات و تبادلات اقتصادی در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: وجود شرکای تجاری داخلی و خارجی برای کار اقتصادی و ترانزیت نیز یک مزیت دیگر است که در منطقه سرخس فراهم شده و در حال حاضر علاوه بر فعالان اقتصادی داخلی، همکاری‌هایی با سرمایه‌گذارانی از چین و روسیه نیز شکل گرفته است.

تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد چابهار

وی به همکاری‌های مشترک داخلی نیز اشاره و اظهار کرد: در فرصت برگزاری این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه ترانزیت و لجستیک بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه آزاد چابهار امضاء شد که این هم‌افزایی بین این مناطق، اتفاق مهمی است و دستاوردهای بسیاری خواهد داشت.

رحمتی ادامه داد: ما در آستان قدس رضوی تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان آستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، به کار بگیریم تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای تقویت آن صورت بگیرد و این منطقه محوری در شمال شرق کشور، اثرگذاری بیشتری در اقتصاد ملی و تبادلات منطقه‌ای داشته باشد.

ضرورت تببین ظرفیت‌های مناطق ویژه و آزاد اقتصادی

به گزارش روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی، وی، تلاش برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی را یکی از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: لازم است با مشارکت رسانه‌ها این ظرفیت‌ را به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و عموم مردم معرفی کرد تا قادر باشند برای تأسیس کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک در این مناطق اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha