• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402042515953
  • خبرنگار : 50283

مدرسه تابستانه مهارت در انزلی برگزار می شود

مدرسه تابستانه مهارت در انزلی برگزار می شود

ایسنا/گیلان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بندرانزلی با بیان اینکه در بهار امسال ۵۴ هزار و ۲۸۹ نفر/ ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف ارائه شد، گفت: از ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ شهریورماه سالجاری مدرسه تابستانه مهارت برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله برگزار می شود.

حمید ربیعی‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بهار امسال ۵۴ هزار و ۲۸۹ نفر/ ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف از اقشار مختلف ارائه شد که این مهارت‌ها در کارگاه های برق، مکانیک، تعمیر پکیج و کشاورزی و در ۹ حرفه تعریف می‌شود.

وی افزود: از این میزان ساعت آموزشی دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ۲۵ کارآموز ثبت نام شده بالغ بر ۴۲۳۸ نفر/ساعت آموزش را دریافت کردند.

ربیعی‌زاد با اشاره به این‌که دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی برای همه اقشار و در سنین مختلف براساس توانمندی و علاقه‌ای که دارند اجرا می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، ساکنین مناطق روستایی هم‌چنین ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله جامعه هدف در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه با اداره زندان‌ها، دوره های مهارتی برای زندانیان در حرفه های مورد تقاضای اداره زندان ها انجام می شود که در این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۵۹۸ نفر/ساعت آموزش به این قشر در حرفه‌های برق، مکانیک و کشاورزی ارائه شد.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا دوره های مهارتی براساس نیاز جامعه و بازار کار باشد تا افراد پس از طی دوره بتوانند آموخته‌های خود را در راه اشتغال پایدار و کسب درآمد مورد استفاده ‌کاربردی قرار دهند.

ربیعی زاد در ادامه افزود: به منظور ایفای نقش موثر در هدایت شغلی و تحصیلی کودکان و نوجوانان دانش آموز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی در جهت افزایش مهارت آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش آموزان کم بضاعت تفاهم نامه‌ای بین هفت دستگاه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها شامل فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، تعاون، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی هم‌چنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای بندرانزلی با بیان اینکه این طرح با عنوان مدرسه تابستانه مهارت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرا می شود، گفت: مدرسه تابستانه مهارت طی سه ماه از پانزدهم تیرماه لغایت پانزدهم شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

ربیعی‌زاد تاکید کرد: این دوره آموزشی در دو بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله و به صورت رایگان برگزار می شود و تمامی ظرفیت های آموزشی دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندر انزلی و شهرک صنعتی حسن رود در سه ماهه تابستان به آموزش های مدرسه تابستانه مهارت اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha