• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402042515760
  • خبرنگار : 50228

وقتی جای مربیان فوتبال و خانواده‌ها عوض می‌شود!

وقتی جای مربیان فوتبال و خانواده‌ها عوض می‌شود!

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است که برخی خانواده‌ها با دخالت در کار مربیان مدارس فوتبال باعث سردرگرمی فرزند علاقه‌مند خود به رشته فوتبال می شوند.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توجه دوچندان شدن فعالیت مدارس فوتبال با فرارسیدن فصل تابستان، اظهارکرد: به جرات می توان گفت پرطرفدارترین تفریح بچه ها، فوتبال بازی کردن است. به همین دلیل از سن ۶ سالگی به بعد در مدارس فوتبال ثبت نام کرده تا اوقات فراغت خود را پر کنند اما در این میان، مباحثی درباره خانواده بازیکنان و مربیان مدارس فوتبال نیز مطرح است.

وی گفت: متاسفانه رفتار بسیاری از خانواده ها در تک تک لحظات زندگی فرزندانشان احساسی و از روی دوست داشتن زیاد بوده که گاها سبب آسیب رسیدن به شخصیت و عملکرد وی در زندگی و حتی ورزش می شود. بیشتر مربیان مدارس فوتبال دارای مدارک مربیگری و تجربه کافی بوده و می شود گفت کار خود را به خوبی بلدند و طبق اصول جلسات تمرینی خود را برنامه ریزی و اجرا می کنند ولی در این بین نیز بسیاری از خانواده ها که در زمینه مربیگری فوتبال و مباحث آکادمیک تخصصی ندارند، به خود اجازه داده در کار مربیان دخالت کرده و سعی بر دادن خط مشی و برنامه تمرینی به آن ها را دارند که گاها پرداختن و اصرار بیش از حد خانواده ها به این موضوع، سبب کلافگی و ایجاد تنش برای مربی می شود.

وی ادامه داد: البته چوب این موضوع را بازیکن می خورد چرا که با دیدن اختلاف و درگیری میان خانواده و مربی‌اش، از نظر روحی آسیب دیده و در دوراهی پذیرفتن و عمل به صحبت های مربی یا خانواده گیر کرده و نهایتا دچار سرخوردگی و افت عملکردی می شود. البته خانواده ها باید مراعات کرده و بدانند مربیگری در رده های پایه جزو سخت ترین مشاغل بوده و باید به نظر مربی احترام بگذارند.

این مربی فوتبال پایه خاطرنشان کرد:  البته به این مهم نیز باید توجه داشت که یک مربی به ویژه در بخش پایه باید همواره در حال یادگیری بوده و هیچ گاه به داشته های قبلی خود اکتفا نکند، اما مهم تر از تمام موارد گفته شده، آن چه همیشه فکر شخص بنده را به خود مشغول کرده این است که باید بستری فراهم شود تا تمامی مربیان مدرک‌دار رده های پایه و مدارس فوتبال بیمه تامین اجتماعی شوند. پس مسئولان فدراسیون فوتبال موظفند این موضوع را با جدیت پیگیری کرده که حق این مربیان ضایع نشود. ضمن این که می توان مربیگری در رده های پایه مخصوصا مدارس فوتبال را که با دغدغه های فراوان همراه است، جزو مشاغل سخت به حساب آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha