• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402041408915
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نمایشگاه غدیر، فرصتی برای آشنایی با مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

نمایشگاه غدیر، فرصتی برای آشنایی با مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی امسال به مناسبت دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، سومین دوره نمایشگاه غدیر از شنبه، ۱۰ تیر در مصلای بیت‌المقدس اراک با مشارکت دستگاه‌های مختلفی همچون جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، جهاد دانشگاهی استان مرکزی با توجه به ضرورت توجه به مسئله جمعیت و کاهش آن و با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری، آگاه سازی جامعه از جوانی جمعیت و چالش ها و تهدیدهای سالخوردگی نسبت به راه اندازی یک غرفه در این نمایشگاه اقدام کرده تا از این فرصت به نفع آگاهی رسانی در این حوزه به نحو مطلوب استفاده شود.

مریم جنابی مدیر مرکز درمان جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به استقبال خوب مردم از این غرفه، برپایی این نمایشگاه در مصلی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: مصلی در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آسان به آن برای تمام شهروندان مقدور است و همین امر باعث شد که استقبال قابل توجهی از این نمایشگاه از سوی مردم صورت گیرد، از طرفی چیدمان غرفه‌ها و تنوع آنها نیز از عوامل جذب مخاطب در این دوره از برگزاری نمایشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی بیشتر و بهتر می توانست استقبال مردم را از آنچه هست بیشتر کند، اظهار کرد: توجه به محتوا در اطلاع رسانی در خصوص چنین رویدادهایی بسیار مهم است زیرا مخاطب باید بداند که چنین نمایشگاهی دارای چه محتوایی است. هدف از برگزاری نمایشگاه باید با روش های مختلف اطلاع رسانی برای مردم تبیین شود تا با علم بیشتر نسبت به رویداد، در این مکان حضور یابند.

وی با بیان اینکه اینگونه رویدادها اگر به خوبی اطلاع رسانی شوند، فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با خدمات دستگاه ها  و نهادهای مختلفی هستند که نسبت به راه اندازی غرفه در نمایشگاه اقدام کرده اند افزود: مرکز رویان جهاد دانشگاهی نیز با هدف اطلاع رسانی خدمات خود به اقشار مختلف مردم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و مراجعه مردم به این غرفه برای آشنایی با این نهاد و خدماتش در حوزه درمان ناباروری قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به خدمات مختلف جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف درمان، فرهنگی، آموزش، پژوهش و ... تصریح کرد: این نهاد از ابتدای تاسیس تاکنون همواره کارهای بر زمین مانده را برعهده گرفته و با اقدام جهادی همواره در میدان حاضر بوده و خدمات ارزشمندی به مردم ارائه داده است.

جنابی حضور جهاد دانشگاهی در نمایشگاه امامت و ولایت ویژه غدیر را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: آشنایی مردم با خدمات این مجموعه در زمینه‌های درمان ناباروری و دیگر خدمات درمانی، از اهداف حضور در این نمایشگاه است. این نهاد در راستای انجام تکالیف محول شده در حوزه کمک به جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جوانی جمعیت در این نمایشگاه حضور یافت.

وی عمل به فرمایش رهبری در خصوص جوانی جمعیت را وظیفه تمامی مراکز و دستگاه‌های متولی دانست و ادامه داد: مرکز درمان جهاددانشگاهی می‌تواند در این راستا کمک‌های قابل توجهی را ارائه دهد. آشنایی با خدمات این مجموعه برای زوجین فاقد فرزند و زوج هایی که تمایل به داشتن فرزندان بیشتر با جنسیت مورد نظر دارند بسیار کمک کننده است.

جنابی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان که مجهزترین مرکز غرب کشور شناخته می‌شود از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و با خدمات بهینه و جامع در این مدت، هزار خانواده را از چشم انتظاری داشتن فرزند نجات داده است.

وی غربالگری و مشاوره ویژه زوجین نابارور استان به صورت رایگان را از دیگر رویکردها و اولویت‌های مرکز درمان جهاد برشمرد و گفت: در نمایشگاه غدیر، مشاوره، غربالگری و معرفی آزمایش‌های طبی با تعرفه نیم‌بها جهت رفاه اقتصادی زوجین نیز انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha