• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402041206931
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

۳۰ جانباز و ناجی جانباز مسیر دریایی قشم تا هنگام را شنا کردند

۳۰ جانباز و ناجی جانباز مسیر دریایی قشم تا هنگام را شنا کردند

ایسنا/هرمزگان پایه‌گذار کاروان شنای میثاق در خلیج فارس اعلام کرد: ۳۰ جانباز سرافراز دفاع مقدس با همراهی خانواده‌های شهدای این سانحه، امروز دوشنبه (۱۲ تیرماه) همزمان با حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار در سال ۱۳۶۷ به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران فاصله دو مایل دریایی (۳.۵ کیلومتری) جزایر قشم تا هنگام را شنا کردند.

اسماعیل دلشاد صبح امروز (۱۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال بیست و یکمین سال برگزاری همایش شنای جانبازان و ناجیان جانباز (به صورت محدود) از سراسر کشور در جزیره قشم یادواره شهدای خلیج فارس است که این جانبازان سرافراز به صورت خودجوش و با هزینه شخصی خود و با همکاری و زحمات بی‌دریغ و صادقانه سازمان منطقه آزاد قشم، یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در قشم، فرمانداری قشم، بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم، شهرداری قشم، سازمان تبلیغات اسلامی قشم، هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم هتل ژئوپارک قشم، تحت پوشش ستاد یادواره شهدای خلیج فارس برای یادآوری جنایت‌های آمریکا به جهانیان همزمان با روز (افشای حقوق بشر آمریکایی) مسیر اسکله کندآلو در جزیره قشم تا جزیره هنگام محل سقوط هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران را در جستجوی شهیدان پرواز ۶۵۵ شنا می‌کنند.

وی بیان کرد: این گروه ۳۰ نفره از جانبازان دفاع مقدس به عنوان نمادهای عینی ایثار عصر (یکشنبه) در بدو ورود به جزیره قشم با حضور در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر (ع) شهرستان مرزی قشم بار دیگر با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدای امنیت و غیرت، مدافعان حرم، دفاع مقدس و شهیدان گمنامی که در راه وطن و برای حفظ مرزهای پر ماجرای جنوبی در دریای پارسی شهید شدند، تجدید بیعت کردند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد قشم توضیح داد: این گروه از آیه‌های صبر، ایمان و اخلاص به فضل الهی ساعت پنج صبح امروز دوشنبه ۱۲ تیرماه برای زنده نگاه داشتن یاد شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و یادآوری جنایات آمریکا فاصله ۲ مایل دریایی (۳.۵ کیلومتری) جزایر قشم تا هنگام را شنا کردند.

پایه گذار کاروان شنای میثاق در خلیج فارس ادامه داد: این همایش ورزشی با حضور جانبازان قطع نخایی، جانبازان فاقد دست و پا و جانبازانی که از نعمت دو چشم و دو دست بی‌نصیب هستند از استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، تهران، البرز، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، قم، مرکزی، آذربایجان غربی، مازندران و خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ۱۲ تیر ۱۳۶۷، ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا که در خلیج فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف موشک‌های خود قرار داد و باعث به شهادت رسیدن همه ۲۹۰ سرنشین هواپیما شد. در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند. ناو آمریکایی مدعی شد که به گمان خود هواپیمای جنگی ایران را نشانه قرار داده اما به تمام سربازان آن ناو نشان مبارزه و به فرمانده آن نشان لیاقت و شجاعت اعطا شد. آن روز فرمانده ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا می‌دانست که اف ۱۴ تخیلی او هرگز سقوط نمی‌کند و این هواپیمای مسافری ایرباس شماره ۶۵۵ است که با مسافران غیرنظامی در این نبرد نابرابر طعمه موشک‌های آمریکایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha